MOVIETIME

2010-08-25 @ 17:54:22
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)

Teodor, min prins, har lärt sig att klippa! Han klipper lika bra med höger som med vänster hand (men i detta inlägg syns bara klippning med vänster) så det stärker min teori om att han är tvåhänt. Han lärde sig att klippa bara sådär, på förskolan. Jag har inga barnsaxar hemma för detta var inget jag trodde skulle hända än på ett tag. Men nu måste jag köpa en. Han fick välja färg själv. Önskemålet är en blå sax. En alldeles egen sax. Duktiga pojk!

Och idag började jag med att ge Vilgot lite morötter istället för potatis och palsternacka. Min nya stavmixer (budgetköp; 149 kr) håller sitt löfte och gjorde morötterna till puréform. Lite milda culiness på det gjorde susen och han tryckte i sig hela fem skedar. Lite kväljningar emellanåt (helt flytande är det ju liksom inte) men det funkade jättebra med morot. Två-tre dagar till så börjar jag med majs sedan.

 

Och så en liten tugga på foten-film. För att visa att man kan vara vig trots att man är rund om magen ;) Nu har ni väl filmer så att ni klarar er ett bra tag? Puh. VilleVomp sover redan och snart är det även dags för herr "inte sovit middag" att natta natten. Då blir det mer kaffe och kanske en kvällsmacka för mamman och lite slötittande på tvn.


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag trivs jätte bra på jobbet. Det är ju dock väldigt mycket att ta in så här i början. Alla har dock förståelse för att jag tar det lite lugnt i början och skapar goda relationer till "eleverna" nu och ta arbetet senare.



Det är jätte skönt att det går så bra. Hon har ju dock fått väldigt låna dagar nu i början mellan 8.30-15.30 redan andra veckan. Så hade vi ju inte tänkt men det har blivit så med tanke på flytten och allt.

2010-08-25 @ 21:04:23
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: kristin

HAHAHAHAHAHAHAHahahahAHAAHAHa asså teodor!! hahahaha..

du: AKTA FINGRARNA!

teodor några sekunder senare: akta fingrarna!

hahahahaha.. i exakt samma tonfall också. haha

2010-08-27 @ 16:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback