När jag är 42...

2010-08-10 @ 07:54:42
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)
När jag är 42 år, alltså om 17 år, så är mina barn 19 snart 20 och 17 år. Då ska jag, när jag är 42 år, ha ett hus - centralt beläget men med lantlig känsla. Jag ska äga minst en Oxford-soffa när jag är 42 år. Jag ska skriva romaner och dramaturgi och jag ska ha hjälpt till att sätta ihop en pjäs på någon av de stora teatrarna (Dramaten, Göta Lejon osv). På mina lediga stunder, när jag är 42 år gammal, ska jag måla amatörtavlor när jag tillfälligtvis inte orkar uttrycka mig i ord. När jag är 42 år ska jag vara en mästerlig "hemmakock" och ha ett ypperligt öga för detaljer. När jag är 42 år ska jag väga omkring 60 kg och ha ett väl luftcirkulerat hem, så att jag kan gå runt med koftor inomhus även på sommaren. Jag ska inte ha några småbarn att natta - förutom ett och annat eventuellt barnbarn... - och jag ska kunna ta sovmorgon nästan när jag vill. Jag ska - om så är fallet - bära mitt gråa hår i en stolt hög tofs mitt på huvudet och jag ska vara en rynkig, naturlig powerkvins.
Det är 17 år kvar.... Kanske dags att lägga på ett kol nu...

Kommentarer
Postat av: krille

va? barnbarn? när teodor är 19? vad tokig du är..

2010-08-11 @ 17:36:41
Postat av: Anonym

hihihi man kan väl drömma ;) förresten är han en månad ifrån 20 när jag är 42 :P

2010-08-11 @ 20:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback