Pjoo

2010-08-16 @ 19:29:19
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Dagen började tidigt, vid femsnåret.
Därav blev det utelek redan vid åtta, som resulterade i kinkig bebis som ville sova men inte kom till ro. Efter hemmanattning av bebis blev det lite mer utelek och sedan storröj på uteplatsen/balkongen. Jag har rensat ogräs utav dess like; och det behövdes kan jag säga... Väldigt skönt att ha det gjort!
Anticimex kom förbi en sväng och bjöd på silverfisk/spindel-fällor, fem stycken. Så nu ska här fångas spindlar!!!
Sedan blev det en sväng in till stan för att köpa Purelan-salva mot min stackars bröstvårta samt en chokladask till förskolefröknarna; imorgon är det dagisstart med avdelningsbyte. Teodor ska få rita en avskedsteckning också men en liten tack-hälsning.
Ja, dagen har varit lagom fylld i alla fall. Skönt att få lite saker gjorda istället för att bara gå omkring i dvala. Känns skönt att ha det lite fräscht utomhus så att man ska vilja sitta ute i höstrusket sedan (jag är ju en riktigt höstmänniska, med alla mina miljoner koftor och varma polotröjor och jeans, min kaffekopp och gärna lite levande ljus).
Apropå koftor så har jag länge tänk premota min mor lite, genom ett kollage av alla koftor hon stickat till mig. När jag får den nya om två veckor ska jag nog ta mig i kragen och hotta upp bloggen med lite "designkoftbilder".

Och Vilgot, denna underbara lilla fantastiska varelse, som jag faktiskt först nu börja insupa verkligen är MIN, han skrattar så att han kiknar och ler och pratar i nattmössan och greppar tag i mig och försöker bokstavligt talat äta upp mig och jisses, vad jag älskar denna lilla skitunge. Han har vuxit ifrån sitt konstanta kinkhumör och är nu mestadels en glad och minst sagt högljudd prick. Det är inte långt till skratt med den lilla killen. Jag kan stirra mig blind på honom!

(Och Teodor är såklart inte ett dugg mindre älskad för den sakens skull. Han är minst lika underbar han också, så det så! Vilka barn jag har va!) KÄRLEK

(Hoppa hage. Tänk om det hade funnit nån bra aktivitet här för Teodor att gå på. Det finns det dessvärre inte)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback