Stress och virr-mamman

2010-08-26 @ 10:28:55
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Igår när jag hämtade Teodor från förskolan så satt det en teckning och en lapp till föräldrarna på hans plats. Jag tog ner bådadera och rullade ihop och stoppade ner i hans ryggsäck, sedan gick vi. Jag glömde självklart bort både teckning och lapp, men imorse var tiden seg. Halv nio försökte jag komma på saker att dryga ut tiden med (han börjar 9 så kvart i ungefär brukar vi gå) och kom då på att han hade en teckning i väskan. Jag plockade ut den för att lägga in på hans rum. Då ser jag också lappen. Ögnar igenom överskriften: "Från och med vecka 34 ska vi börja med skogsutflykter!" Ah, vad kul, tänker jag. Sedan tänker jag; hum undra när vecka 34 är... Tittar på almanackan. Det är ju vecka 34 nu ju! Jaha, vad skoj. Sedan kommer nästa insikt: jag kanske ska läsa klart lappen då...
Så jag läser. Barnen ska delas upp i tre olika "lag" och få varsinn dag att gå på skogsutflykt på. Jag letar upp Teodors namn och där, på torsdagen står han uppskriven. Men helvete, är det inte torsdag idag?! Fort som tusan läser jag resten: man ska ha med macka, dryck (varm eller kall) och en frukt. Jag har ingen dricka hemma (vi dricker bara vatten eller mjölk och Teodor dricker ur ett vanligt glas) och ingen frukt heller! Och ungarna är inte påklädda ordentligt och klockan är nu fem minuter över halv!
Fort som tusan brer jag två knäckemackor och lägger ner i en plastpåse, in i ryggsäcken, på med stövlarna, stoppa ner bebisen i vagnen, på med filten, regnar det ute? på med vindjackan, kepsen, var är kepsen?! , packa ner regnkläderna i en platspåse och så uuuut. Springa som tusan, Tempo har inte öppnat än, vidare till Brynäs centrum, handla banan och päronfestis, vidare till dagis. Vi hann. Vi kom till och med fem minuter tidigt. Men jisses vilket stress. Jag måste komma ihåg att läsa dagislapparna på en gång!! I alla fall så är han i skogen nu, prinsen, med matsäck. Och den förvirrade mamman är helt utmattad.

Jag har även köpt en barnsax. Fanns bara i svart, men man får inte vara dum när man är mamma så fram med blå maskeringstejp så löste sig det lilla problemet också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback