Today is a new day

2010-08-15 @ 07:34:27
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (4)
Ny dag, nya tag. Miniplutt somnade halv fyra (!) igår men vaknade ändå inte förrän kl 6 imorse, så tack för den. Och nu ligger han i sängen igen och storplutt ligger på mage på golvet och kollar på Bolibompa. Vi ska väl snart bege oss ut till lekpark och senare Apoteket; Villebus har nämligen sugit, bitit, nafsat, pillat sönder min ena bröstvårta och jag har nu ett ca 3 mm långt ÖPPET SÅR på vårtan och AJ det gör jäkligt ont att amma. På apoteket ska finnas bröstvårtssalva. Eller nåt ditåt. Så då blir det till att klänga med sig ungarna dit.

Jag fick ta EN bild på Teodor. Han vill INTE bli fotad. Och samtidigt som han inte vill bli fotad så drömmer jag om en "proffskamera".... ;)

"Titta, Viiiilgååååt! Vilgåååt är glaaaad. Titta mamma! Han är glaaaad!" (Teodor positiv över alla bilder som kan åses på datorn)

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette Eriksson

Hej Elsa.



Jovisst är jag en gammal VMB-are! Idag har jag ingen tid alls över till vmb vilket är lite synd..men det blev liksom så mkt som jag redan gått igenom och orkade tillslut inte läsa om "ny säng" för 105-gången :)



Allt är bra med oss, båda barnen börjar dagis nu på måndag (Nova-li skolas in) och jag börjar skolan om 2 veckor :) ja gubben min är kvar på sitt jobb som innan :) Jag har ganska nyligen börjat läsa din blogg och jag får inte fram ifall du bor med barnens pappa längre? Ska inte ljuga, det har varit roligt att du varit så öppen med allt faktiskt..så nu vill jag veta hur det har gått :)



//Jeanette "Jenima"

2010-08-15 @ 09:10:32
URL: http://mammajeanette.blogg.se/
Postat av: Jeanette Eriksson

Tack för uppdateringen :) Ja klart man vill veta bad som händer! En mammas liv är aldrig tråkigt men ibland ganslka enformigt och då får man roa sig med att sniffa lite på andras liv :) Tråkigt att han ska va en sån vel-pelle då..men Vad jag kan se så är du en otroligt stark tjej som verkar klara av det mesta måste jag säga :) Jag önskar jag hade halva din styrka.



Jag skall läsa lite WEB/IT programering och bildhantering nu på komvux för att sedan ta mig vidare till högskola..bara jag fått läst matte B som jag saknar.



Nu kommer jag följa din blogg lite flitigare, nu när jag hänger med lite bättre :)



ha det bra! -Jeanette

2010-08-15 @ 10:05:26
URL: http://mammajeanette.blogg.se/
Postat av: mormor

Håller med Jeanette, vem hon nu är, att du är otroligt stark!!! Kommer om några dar o fixar kudden, den kan bara inte vara försvunnen så vida Teddolorus inte har rätt om monstret... Hyff köper en ny till honom, den kan kanske funka??

2010-08-15 @ 16:43:25
Postat av: marimo

Hej Elsa!

Ville bara tipsa om en superbra salva till såriga bröstvårtor. Purelan!! Finns att köpa bla hos Babyproffsen. Den "räddade" mig när jag nyss hemkommen från BB var så sårig så det rann blod ur munnen på min lilla Elsa när hon åt. Den behöver man inte tvätta bort innan barnet ska äta heller.



Hoppas allt löser sig för dig och de dina.



Ha det bra!

Mari

2010-08-15 @ 21:10:57
URL: http://marimosmobilblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback