Angående jobbet

2010-02-02 @ 12:40:24
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Så har jag fått raka besked nu. Jag vet hur framtiden ser ut.
Om det visar sig på ultraljudet den 26:e februari att jag måste genomgå ett ks så slutar jag jobba 1 mars.
Om det visar sig att allt är som det ska, så slutar jag jobba 1 april.
De har hittat en vikarie eller ersättare eller vad man kallar det som kan börja jobba vilket som av dessa två datum. Jag hoppas såklart att jag kommer kunna jobba till 1 april. Det är 18 dagar innan beräknat födelsedatum.

Över till annat, så kom strollershopper väskan idag. Den är jättefin och helt enorm, inte några problem att få plats för saker till två barn där inte! Passar klockrent till den röda vagnen med en grå väska också.
Och Teodor har äntligen fått tid för BVC samtal igen - 2års kontroll med hälsosamtal och tandhygienist. Dessvärre blev tiden vi fick den 11 februari (varför alltid så kort varsel?!) klockan 14:30 och jag jobbar till 15:30 den dagen. Så jag måste ringa och boka om, för jag kommer komma en timme sent till jobbet den dagen (ska till barnmorskan klockan 9:15 och skulle egentligen börjat jobba 9:00) så jag kan verkligen inte gå en timme tidigare... Så jag måste ringa imorgon på deras telefontid (hoppas hoppas att de svarar) 8:30-9:00... De har bara telefontid på tisdagar och onsdagar och så bara en halvtimme. HUR ska man lyckas komma fram på den linjen, det lär ju vara hotlineAB då... Men jag ger det ett försök!

Känner mig lite bättre till mods nu än i morse, och förhoppningsvis blir inte Teodors nyfunna ögoninflammation värre, så att jag kan ta mig iväg till jobbet. Har verkligen inte råd att vara hemma hela denna vecka också... Suck och stön. Men det är väl bara att gilla läget.... Har man barn så har man barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback