Dålig uppdatering...

2010-02-13 @ 21:59:06
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Rätt kass uppdatering just nu känner jag. Vi har i alla fall fått in sängen (läs; PAPPA N har fått in sängen) i sovrummet och börjat sova i vårat eget rum. Det funkar relativt bra, Teodor somnar själv i sitt rum i sin säng men vaknar 2-3 gånger per natt och kommer över till oss slutligen vid fyra-tiden på morgonen för då har han lessnat på att sova själv.
Tavlor har satts upp av pappan också, och idag har han och sonen haft en städdag medan jag jobbat hela dagen. Det är jättefint hemma. Imorgon ska de sätta upp lite hyllor så vi får upp ännu mer saker ifrån golvet. Jag ska jobba imorn igen men nästa vecka är jag ledig alla dagar förutom onsdag. På fredag ska vi till fotostudio och fotograferas. På tisdag ska jag fixa mina naglar (blev ju inget av förra tisdagen eftersom jag fick kräksjukan lagom på tisdag morgon...). Så lite finns att göra nästa vecka i alla fall. Pappa N åker inte till Sthlm förrän på måndag kväll så vi får en hel dag tillsammans lediga. Som det är nu har ju jag jobba torsdag, fredag, lördag (och söndag imorgon) plus i måndags. Och tisdag och onsdag var jag sjuk. Så det har inte direkt var umgängesvarning på oss...

Men men, ska försöka fota lite på måndag så att en eller annan bild kommer upp på bloggen i alla fall. Tills dess får ni hålla till godo med tråkig text. Bloggen känns allmänt trist ju nu.

Men en rolig sak är att Teodor sprudlar av meningar! Han pratar nästan groteskt mycket, mestadels 2-ordsmeningar, en del 3-ords och så härmar han allt, allt, allt. "Läsa bok", "Äta mat", "Byta blöja", "Sova sängen", "Dricka välling", "Mamma jobbar", "Pappa jobbar", "Jag är Teddan" och att peka och berätta vad allt heter är favoriterna just nu. Han säger även "Pappa Nicklaz (Nisslas)" som låter SÅ sött :D Speciellt på morgonen när han springer in och ropar "Gomollon pappa Nisslas!" Han har även börjat berätta att man kissar och bajsar på toaletten så förhoppningsvis vill han börja använda pottan snart. Han sitter gärna på den en stund och trallar lite men några behov blir inte uträttade. Tids nog blir nog även han redo. Jag avvaktar lite också, känner mig inte så vig och sugen på att böja mig ner mer än nödvändigt just nu. Magen är minst sagt i vägen och ryggen gör ont som stryk. Men pyret mår prima och är sällan still mer än nödvändigt... Det är nervryckningar, hicka, sparkar, slag och en rumpa som skjuts ut åt sidorna för jämnan. Lite enerverande på nätterna då jag knappt får sova längre  (och absolut inte mer än 1 timme i sträck) men mysigt också såklart. Börjar längta mer och mer efter att få ha bebis på utsidan istället för insidan... Men "bara" 9 veckor kvar nu till beräknad födelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback