Jag funderar

2010-02-07 @ 11:53:08
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag klurar på lite olika lösningar. En sak jag vägrar genomlida igen är att sitta obekvämt/halvligga obekvämt och amma i tid och otid! Med Teodor gick jag upp omkring 4-12 gånger per natt i början och ammade. Det var extremt obekvämt och jag hittade aldrig någon bra ställning i sängen. På dagen var det helt okej, då kunde jag sitta i soffan eller liknande ha stöd för armarna. Men jag kommer knappast ta med mig barnet ut till vardagsrummet för en skön amningsstund i soffan 4 gånger per natt! Det händer bara inte. Så mitt krav är att ha en bekväm plats i sovrummet där jag kan amma. Mitt mål är att amma i ca 10 månader sedan får man se hur det blir med den saken, Teodor ammades ju i 8 månader. Jag funderar fram och tillbaka och idag kunde jag inte hålla mig längre, utan jag flyttade fåtöljen in till sovrummet. Får se hur det ser ut när även dubbelsäng och spjälsäng ska trängas därinne. Vi skulle ju ha byrån där också men det blir nog lite väl tajt.

Ja ja, får fundera mer på saken. Men fåtöljen är verkligen rätt stuk, inte för låg (så man kommer upp och ner ur den nyförlöst) och med bra stöd för armarna.

Tog en bild för att visa hur det ser ut. Med lampan som man kan reglera ljusstyrkan på bredvid kan jag ju dessutom se vad jag gör utan att för den skull väcka N eller eventuellt Teodor eller göra bebis pigg(are).

Tycker att den passade bra in i sovrummet också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback