Ledig natt!

2010-02-27 @ 09:33:47
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Inatt har jag SOVIT. Jag blev barnledig igår då Teodor följde med farmor och bonusfarfar hem efter att vi varit på ultraljud och valt ut bilder. Egentligen skulle jag ha följt med också, men jag ångrade mig i sista stund. N och hans bror gick ut och spelade biljard och åt middag med kompisar så jag fick vara helt själv hemma! Detta har då inte hänt sedan kanske mars-april förra året. Att jag får vara helt själv hemma, utan varken barn eller man. Det är sånt som aldrig händer. Men igår, då hände det. Jag bakade en kladdkaka, tog fram min nyköpta bok (hejja bokrean), kröp ner i sängen och läste tills jag somnade (vilket inte tog så lång tid). Sedan sov jag i 10.5 timmar. Kan ni förstå?! Jag gick upp som en zombie när N kom hem mitt i natten för att kissa men somnade om på studs när jag landat i sängen igen. Tror knappt ens att jag vaknade. Halv nio i morse vaknade jag av tystnaden. Har gjort mig en kopp kaffe och ska strax hoppa in i duschen. Om en dryg timme ska vi åka och fira farmor som fyller år idag och hämta hem vår son. Imorgon är det inventering på jobbet. Och nästa vecka har mamma/mormor sportlov, så någon dag efter onsdag ska hon komma hit och ta hand om mig och sonen lite ;)
Känner att jag har fått förnyad styrka av min egentid och är lite lugnare i sinnet. Att ultraljudet gick så bra igår också har även det hjälp till att jag ska kunna slappna av lite mer. Och på måndag är det mars månad och efter mars, vad kommer då? Jo, april!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback