Working mom

2010-02-23 @ 08:45:00
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Snart ska det bäras av till jobbet igen. Jag har i alla fall fått min allra sista schemalagda dag! Den 3:e april är sista dagen jag jobbar innan föräldraledigheten! Den 5 april börjar jag ta ut föräldrapeng och den 18 är det dopparedan! Snart är det mars och tiden knappar in!

Just nu tvättar vi för fullt här hemma, det är så mycket smutstvätt överallt att jag inte vet varken ut eller in. Bara 3 dagar kvar till ultraljud nummer 3! Hemmet är faktiskt relativt städat (vårdat i alla fall), ingen disk i diskhon, inte sådär överdrivet mycket leksaker på vardagsrumsgolvet och en glad unge som faktiskt sov nästan hela natten i sin egen säng! Klockan fem imorse kom han över till vår säng, det är rekord sedan vi bytte om rummen igen. Fast han vaknade innan dess också, men lite mamma-kärlek i hans säng så somnade han om snabbt igen. Jag tror han drömmer mardrömmar stackaren, för han kan sätta sig upp och börja gråta mitt i natten och somnar om så fort man kommer in till honom och lägger en hand på hans rygg.
Skulle inte förvåna med tanke på att jag har ganska livlig fantasi och vill minnas mig många intensiva mardrömmar när jag var liten (och nu med för den delen).

Jag har börjat känna av lite förvärkar (igen) på kvällarna när jag varit väldigt aktiv under dagen. Det är svårt att låta bli att vara aktiv, då man ska lämna och hämta på dagis, gå fram och tillbaka till jobbet, se till att hemmet är hyfsat rent (= inte "Rent Hus"-varning) och allt annat (ta hand om barn rent allmänt, hinna till barnmorske-besök och bvcsköterske-besök, jobba - som inkluderar en hel del tunga lyft, ta en fika på stan - faktiskt ganska krävande om man har en son som VÄGRAR sitta still på sin lilla rumpa hur många mutor man än lockar med...)

I alla fall så känns det bra att nedräkningen kan börja nu. Det är lite mindre än 8 veckor kvar till BF, 6 veckor kvar tills jag slutar jobba...


Kommentarer
Postat av: farmor

Det är tufft att vara mamma .Men du klarar det bra tycker vi runt dig .Snart är det fredag och jag får låna lite. vi ska åka till Valbo och handla och äta lunch när mamma o pappa tittar på magen farmor o faffa älskar dig puss o kram

2010-02-23 @ 13:20:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback