Älskade espressomaskin

2010-01-08 @ 12:11:55
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Min espressomaskin har lagt av. Kan ni förstå ödet?! Det är helt kaos! Men N har lovat att vi ska kika på en ny nu efter lön denna månad. Det får väl bli 50/50. Jag dricker mest espresso (latte) men han har högst lön... ;) Jag har i alla fall börjat kika lite på vad som finns ute på marknaden och vill man ha en helautomatisk (som man ju helst vill ha = de håller bäst) så hamnar man på en summa om lägst 4000 kr. En manuell ligger på mellan 500-3000 kr. Men vi har sagt att det är lika bra att köpa någonting ordentligt om vi ändå ska köpa en ny, så att nästa inte heller kvaddar. Men jag kommer inte tillåta oss att ta oss över 5000-strecket. Det måste finnas gränser för vad man lägger på kaffe...

I alla fall, här kommer lite alternativ:


Från vänster: Manuell 15 bars tryck från KRUPS ca-pris 2495 kr.
Helautomatisk 15 bars tryck med rengöringsprogram från Siemens ca-pris 3995 kr.
Manuell 15 bars tryck från DeLonghi ca-pris 2195 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback