Blä på mig

2010-01-05 @ 22:33:14
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
22 minusgrader, 45 minuters promenad från jobbet till dagis, inga strumpbyxor under jeansen - behöver jag skriva mer? Imorgon kommer jag inte göra om samma misstag... Mina ben ömmar fortfarande av köldchocken.

På dagis vid hämtning.
Jag: Har allt gått bra idag?
Förskolelärare (förvånad): Jadå det har gått bra. Det går alltid bra med Teodor. Du behöver nog inte ens fråga det...

Jaha. Så då är det mig det är fel på alltså. För hemma går det inte så bra. Hemma är det Supertrots med stort S. Och jag kommer slita av mig allt mitt hår snart. Bokstavligt talat. Nu har N åkt tillbaka till Stockholm för jobb också. Så nu är det tomt och tyst och inatt ska det tydligen bli 40 minusgrader. Åt fanders med den här sablans rekordvintern! Jag vill ha lite tö och slask så att man kan sluta känna sig så förbaskat levande hela tiden!

Godnatt/ Negativa tjatmamman.

Kommentarer
Postat av: Eva

Att han trotsar hemma och är snäll på dagis är enligt Oskars dagmamma ett tecken på att han är trygg hemma och vågar testa gränser.



Vi har det också så nämligen att Oskar är en ängel hos henne och trotsar och testar gränser konstant hemma.

2010-01-06 @ 19:31:22
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback