Boningar

2010-01-07 @ 16:04:58
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag har drabbats av bonings-hysteri, tror jag. Hade samma när jag väntade Teodor någon månad innan han skulle födas. Nu är det ju lite mer än 3 månader kvar tills plutten kommer, men det kanske kommer tidigare med andra barnet, who knows... I alla fall så vill jag bygga bo, göra fint omkring mig och bona till det riktigt. Jag tycker det är väldigt avkopplande och rogivande att diska till exempel, som jag alltid hatat annars...
Idag var det alltså badrummets tur... Tog mig ut i snöstormen och reashoppade på Jysk; badrumsmatta, duschdraperi (det gamla är 3 år och börjar definitivt se ut därefter...) och 3 st handdukar.
Jag har dammsugit, skurat och skrubbat alla hörn (ja, till och med UNDER badkaret), gjort rent skötbordet, skurat ur badkaret, torkat igenom hela badrumsskåpet och rensat ur det, jag har till och med gjort rent ovanpå badrumsskåpet, allra högst upp. Och torkat av väggarna, skurat rent toaletten och torkat av listerna runt dörren. Ja, jag har verkligen storstädat. Tror aldrig jag har städat ett badrum så noga förut i hela mitt liv. Fint blev det! Och skönt, fräscht, härligt! Jag ska inviga badkaret ikväll tror jag, har köpt badsalt (lika bra att göra det bästa av situationen när det ändå står där...) och ska tända lite ljus! Mys!

Nya handdukar och rent handfat

Nytt duschdraperi och ny badrumsmatta och rent skötbord

Städat badrumsskåp (min halva). Mamma, märk väl att det inte finns nåt limstift längre ;)

Japp, till och med inuti badkaret

N's sida i badrumsskåpet. Inte lika smockat som min sida... Men det duger!

 

Nu saknas bara det jag verkligen vill göra... Nämligen riva ut badkaret och köpa en tvättmaskin... Varken jag eller Teodor eller N badar... Vi duschar bara. Och vill bebben bada så funkar det minst lika bra med en badbalja att ställa in... Vill verkligen, verkligen ha en tvättmaskin... Men som det är nu kommer det inte få plats en. Det är på tok för trångt med badkaret. Man får ju knappt plats mer än en människa därinne samtidigt... Hoppas och håller mina tummar stenhårt att Gavlegårdarna går med på att plocka ut badkaret (om det ens är möjligt). Min förvaltare har tydligen semester fram till måndag.. Typiskt! Men får göra nytt försök att ringa honom då. Skulle ta tag i köket också.. Men är helt slut just nu. Det får vänta tills i kväll. Det blir nog inte fullt lika ordentligt städat som badrummet tyvärr, orken tryter. Men rent ska det bli i alla fall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback