Börjar bli dags...

2010-01-26 @ 13:16:07
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Tiden flyger ju fram, och det är omkring 80 dagar kvar till beräknad förlossning. Dags att börja se till så att allt man behöver finns hemma! Imorgon (förhoppningsvis) kommer tvättmaskinen hit, vi har bestämt oss för att ta badkarsskötbordet och dela av överdelen som vi sen stället på tvättmaskinen, så skötbordsproblemet är i alla fall löst. Spjälsängen ska upp från förrådet igen så fort vi har slipat, målat och tapetserat sovrummet. Till det ska det köpas nytt täcke (tunnare modell än vad Teodor hade, detta blir ju en vårbebis och ingen vinterbebis) och sängkläder plus ett nytt spjälskydd. Jag har spanat in ett fint vitt med gråa gubbar på från laredoute.se, tänkte klicka hem lite därifrån snart. Lite bebiskläder blir det nog också om jag känner mig själv rätt...
Sedan är det det där med den förbannade skötväskan. Vad ska jag ha? Vad behöver jag? Jag kommer ha två blöjbarn och jag kommer behöva ta med mig massvis med saker vart jag än ska, för ungarna kommer ju följa min väg. Jag fick tips om oioi och hittade en svinsnygg, men gissa vad, den kostar mer än liggdelen till barnvagnen!!
Oioi skötväska 1995 kr
Det lutar ju åt att det får bli en begagnad skötväska men att köpa vikbar skötbädd osv begagnat känns ju inte direkt hygieniskt, hur mycket man än tvättar. Jag måste fundera mer på det där...
Teodor sover nu i alla fall, kruppen har blivit bättre (men inte borta helt ännu tyvärr) och han är pigg och glad men snorig som satan. Jag stoppade ner honom i badkaret (ännu en sak som måste införskaffas; badbalja! Vi kommer ju inte ha badkar nå mer snart!) så att han blev lite ren och fin i alla fall. Och kaka fick han äta innan, för när man är sjuk är det lag på att äta kakor och tycka synd om sig själv!
Sen så tänkte jag att jag ska lägga ut bild på Pyrets första uppsättning kläder som jag köpte i julklapp ju! Det var hundra år sedan och fortfarande har jag inte visat upp dom...
This is it! Väldigt könsneutralt och enkelt.
Jag har hittat lite kläder som jag ska klicka hem också som sagt men det vågar jag inte visa upp. Folk kan ju få för sig att de vet könet genom att se kläderna. Fast det är ganska dumt faktiskt, jag är lite störd på att pojkar ska vara blå och flickor rosa. Varför kan det inte vara lite hur som helst? Samma med våran barnvagn, jag tycker rött passar till bägge könen men det är det väldigt delade meningar om. Jag ska försöka hinna lägga upp en bild på den fina tröjan som mormor stickat till Teodor också.
Jag har btw tagit mig i kragen och plockat upp lite flyttkartonger till lägenheten, för det måste rensas här hemma! Det är så fullt med saker överallt som inte har någon som helst funktion eller mening. Bara onödigt att det står här och skräpar när man kan fylla på förrådet ytterligare istället ;)
Och julgranen har jag äntligen tagit ner också. Det tog bara x antal dagar för mig att få arselet ur vagnen. Och eftersom det blir vab imorgon med så har jag bokat tvättstugan till klockan 11, så att jag inte har tusen kilo tvätt liggandes överallt och måste börja med att inviga tvättmaskinen när den kommer, jag vill gärna inspektera den först och inte börja med att stresstvätta...

Men nu ska jag nog trycka i mig en morot till och bara ta det lugnt ett tag... Ser ut ungefär som jag blivit överkörd av en buss och känner mig ungefär så också. Tror minsann att även lilla mamman börjar bli sjukling... :(

Februari månad är i alla fall fullbokad som det känns! Jobb såklart som vanligt, och sedan ska mina naglar fixas hos Amanda den 9:e, jag ska till barnmorskan den 11:e, det är studiofotografering av familjen den 19:e , barnmorskan igen den 24:e och den 26:e är det ultraljud på förlossningen. Sedan fyller Teodors farmor år också, den 27:e (tror jag?) så det känns verkligen som att februari är fullspäckat! Det ska bara bli skönt, då slipper man tänka så mycket på tiden... Så att det går snabbt!

Kommentarer
Postat av: moster

men hallå! min födelsedag då?

2010-01-28 @ 18:50:44
URL: http://aanderssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback