Brr

2010-01-07 @ 08:43:25
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Jag tror att jag har köldskadat benen! Jag har jätteont i dom, det går inte över trots att jag varit inomhus i flera, flera timmar nu. Undrar om det kanske är farligt?
Igårkväll skulle jag natta Teodor klockan åtta. Jag råkade somna själv och sov en "liten" stund. Vaknade och trodde klockan var någonstans mellan nio och tio på kvällen. Gick upp, drack lite vatten, borstade tänderna, satte mig framför datorn och såg klockan uppe i hörnet. Fem. FEM?! Jag hade sovit till fem på morgonen., med kläderna på, oborstade tänder, utan mat i magen, sminket kvar i ansiktet.. Snacka om att vara trött och utpumpad. Det var bara att vända om från datorn och gå och lägga sig igen. Somnade om klockan sex och vaknade av Teodor klockan åtta. Nu känner jag mig relativt utvilad men en aning dåsig. Ska göra mig en espresso snart och sedan blir det storstädning hemma. Jag menar verkligen storstädning, jag vill städa sånt där snuskigt som man alltid "glömmer"/"ignorerar" när man städar vanligt... Som under badkaret, i utrymmet där sopkorgen är i köket osv. Jag ska ta och ringa Gavlegårdarna idag också tror jag. Hoppas att deras jullov är slut nu och att de svarar snabbt i telefon, jag har tröttnat på att sitta i telefonkö dagarna i ända...

Måste ju berätta om den hysteriska gårdagen också! Var ju röd dag så det var bara jag och Camilla som jobbade, som en söndag. Morgonen startade med att vi (läs Camilla) upptäckte att HELA kylen hade lagt av under natten... Hela kylen (alla varor också såklart) var 16 grader varma... Kylan hade antagligen skapat ett strömavbrott. Tur att det var så få kunder ute i kylan för att shoppa mat på treddondagen... Tycker synd om personalen som fått spendera sin morgon idag från klockan 6 med att slänga hela kylen och byta ut alla varor... Tur att man är ledig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback