Byxor och tjock mage

2010-01-12 @ 23:02:41
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Åh, när jag kom hem efter en lång stressig dag som gått otroligt snabbt så hittade jag en LaRedoute-påse utanför dörren! Det var mina efterlängtade mammabyxor som kommit, jag beställde dem för 2 veckor sedan för nu har jag tröttnat på att ha gummisnodd i jeansen! Jag höll andan när jag plockade ur dem ur påsen och satte dem på mig, det är alltid lite nojigt när man beställt på postorder tycker jag... Men de passade. Och jisses så sköna de är! Det är som att jag har hamnat i mammajeanshimmelriket. Jag hade nog kunnat beställa en storlek mindre. Det stod att man skulle beställa en storlek större än vad man har i vanliga fall så jag beställde 38: or. Jag hade kunnat trycka på mig ett par 36: or. Men det är skönt med lite plats för låren, rumpan och magen att växa i för större lär man ju bli. Dessutom kanske de krymper i tvätten. Och tillägg till det så orkar jag verkligen inte vänta två veckor till på att få byta... De är i alla fall galet sköna så imorgon kommer bilder på brallorna, upp till bevis om de är lika snygga som de är härliga att tassa runt i!
Magbild blev det idag också, i morse. Magen känns som en riktig kanonkula. Men den känns riktigt fin och mysig nu, det är i den perioden då det känns klädsamt att vara gravid. Sedan kommer man väl bara att se ut som någonting katten släpat in ;)



Älsklingen min har haft långdag på förskolan, 10 timmar. Jag är alltid så imponerad över honom, att han orkar. Inga sura miner, utan en massa gos och mys bara. När vi kom hem ikväll och lagt oss i sängen sa han mamma lite sådär eftertänksamt, och så viskade han kom och sträckte ut sin lilla barnarm. Sen fick jag en varm arm omkring min nacke och ett litet huvud borrade sig in och strax efteråt sov den lilla människovarelsen. Så himla mysigt! Om den ändå ALLTID kunnat vara så mysigt ;) Men man måste vara lite osams för att kunna uppskatta varandra riktigt ordentligt, det tror jag i alla fall. Om allt bara var guld och gröna skogar så skulle man nog ledsna ganska snabbt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback