Förvaring

2010-01-11 @ 12:37:53
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Förvaring är någonting som verkligen behövs. När man har barn som är tillräckligt stora för att flytta omkring på saker själv så inser man hur svårt det är att hålla hemmet under kontroll utan bra och smart förvaring. Man måste helt enkelt kunna slänga ner diverse leksaker och småprylar så att man dels lätt får tomma ytor för att kunna städa golv och väggar och möbler, dels för att man inte ska riskera att trampa på en leksak och få bestående men (leksaker är faktiskt livsfarliga vilken ålder de än är godkända från, speciellt när man är en trött förälder mitt i natten som ska upp på toabesök/vällinglagning/blöjbyte. Man kan ramla och slå halvt ihjäl sig. Detta är vanligare än man tror. Ta detta som en varning!) och dels så ska de vara lätta att hitta reda på (inget är så tidskrävande som att springa omkring i en proppfull lägenhet i jakt på just DEN speciella bilen/dockan/boken osv...).
Vi har urkassa förvaringsmöjligheter här hemma. Verkligen urkassa. Överallt ligger det leksaker blandat med vuxensaker och det tar en hel evighet att hitta det man söker/städa inför kommande besök.

Jag har varit negativ inför IKEAs billighetssortiment men nu med en till plutt på väg och vetskapen om att det kommer innebära fler saker, mer plock, större bekymmer... så har jag nu börjat bli vän med tanken på att shoppa upp mig på "Trofast" förvaringshyllor.

Jag tror jag ska slå till på dessa! Fast i en lite mörkare färg, tyckte att jag såg det sist vi var på IKEA. Sen blir det blandade färger på lådorna och lappar som sätts fast med självhäftande plast så att man vet vad som ska ligga var. Effektivare än bokhyllor - lets face it, man orkar inte ställa upp böckerna fint i hyllan när det är sjuttioelfte gången man ska göra det...

N ska komma ihåg slipmaskinen när han kommer hem, vi ska göra klart vårat sovrum och nästa projekt ska bli förvaringsprojektet. Jag är urbota och utleda trött på prylar överallt!

Men nu ska det diskas, för om en dryg timme kommer Elmer och Emilia på besök för en liten lekstund. En väldigt trött Teodor slocknade så fort han ätit upp halva pizzan vi beställt idag (man måste inte alltid orka laga mat). Det var en smärre pärs att få upp ungstackarn ur sängen klockan sex imorse. Han låg som en död ål och hummade åt allt jag sa. Tänk att den morgontrötta varelsen förut gick upp fem varje morgon och terroriserade mig och halva kvarteret... Tror nog att jag kan tacka dagis för våra sovmorgnar ;)


Kommentarer
Postat av: CS - cybershots

fin blogg :)!

2010-01-11 @ 13:36:44
URL: http://cybershots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback