Kallt!

2010-01-09 @ 21:12:17
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Har idag jobbat 8:30 - 18:15. Det känns i kroppen vill jag lova! Man märker att man är gravid... Vecka 27 imorgon! Och mindre än 100 dagar kvar till beräknad födelse... Men det känns skönt också, det är härligt att få röra på sig lite, göra någonting av vardagen. Det som inte känns ett dugg skönt däremot är kylan som inte vill ge upp... 23 grader kallt mest hela dagen och mina ben gör ondare än någonsin... Jag undrar om de kommer trilla av snart? Ska i alla fall besöka läkaren på måndag. Det gör ont, ont, ont... Jag undrar hur ungdomarna överlever? Jag har sett en massa småtjejer som springer omkring i nylonstrumpbyxor och kjol, och unga herrar med uppknäppt jacka och en cigg i en ohandskad hand. Fryser dom inte?! Har i alla fall sluppit sammandragningar, inte en endaste en på hela dagen! Kors i taket! Bebben har däremot shakat loss ordentligt därinne så tro inte att jag inte har blivit påmind om min graviditet...
Min fina unge har som vanligt betett sig exemplariskt på förskolan idag och inte en sur min trots att han var enda ungen kvar när jag hämtade honom idag.
Nu ska jag försöka laga någonting lite snabbt som jag kan slänga i mig, innan jag svälter ihjäl. Dagen har bestått av pasta med köttfärssås och naturgodis som jag knaprat på i kassan ;)

 

 

Mysig unge i soffan, ätandes på en kvarglömd pepparkaka i smyg

Och så slänger jag in en bild på mig själv också tänkte jag! Fejset och inte magen för en gångs skull...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback