Lediga idag

2010-01-22 @ 14:13:39
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Idag är vi lediga, gud så skönt! Teodor är inne på sin andra timme sovandes, han är helt slutkörd (och jag med). Har i alla fall fått glada nyheter idag, att hyran inte kommer höjas detta år! Det är som en enorm lättnad, jag hade riktat in mig på rejäl höjning eftersom vi fått tvättstugan renoverad och nytt larmlås på entredörren. Och de senaste 3 åren har hyran höjts med 300 kr/mån. Otroligt skönt att få betala samma summa/månad i ytterligare ett år. Vi kommer ju trots allt få lite lägre inkomst när jag blir föräldraledig igen.
Ett annat bra besked jag fått var årsredovisningen av mitt blancolån som kom i dagarna. Jag har valt att inte titta på låneändringarna och räntesatserna osv. Får bara ont i magen. Jag har istället satt in lite extra pengar varje månad för att vara säker på att inte hamna hos inkasso eller dylikt. Nu kollade jag i alla fall, och "bara" 18 000 kr kvar att betala på lånet plus att jag nu har tillgång på kontot att ta ut/betala ifrån tack vare mina lite tilltagna insättningar. Räntan har dessutom minskat så jag amorterar nu nästan 400 kr mer/månad än jag gjorde när jag tog lånet för 3 år sedan. Långsamt går det att se ljuset i slutet på tunneln! Inga mera lån förrän det är dags att köpa bostad!!!

Idag ska det städas hemma, vi måste orka men just nu är det segt... Det blir alltid så himla mycket, och så lite ork finns det... Men eftersom jag jobbar hela helgen plus måndag-fredag så är idag min enda chans. Förhoppningsvis bär det av till Järvsö nästa helg så då kommer tiden inte heller att finnas.

Sonen min är söt som gröt i alla fall, och det är guld värt!

 

 

I övrigt har jag ganska kraftiga sammandragningar som kommer och går under hela dagarna. Jag tror att jag har fått tillbaka urinvägsinfektionen så någon förmiddag nästa vecka blir det av att ta sig till hälsovårdscentralen igen. Tur att jag har frikort till 5 februari, annars hade det blivit dyrt med alla dessa turer... Sammandragningarna kommer även när jag sitter helt stilla och latar mig så det är inte överansträngning det beror på i alla fall. Om två dagar är jag ju helt plötsligt i graviditetsvecka 29 också, förlossningen närmar sig med stormsteg måste jag säga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback