Nu har jag bestämt mig om åtminstone EN sak...

2010-01-31 @ 16:27:17
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)
Ja, skötväskebeslutet är taget! Jag rannsakade mig själv och kom fram till följande: som småstressad tvåbarnsmamma som ofta är ute i sista stund så kommer jag sällan ha tid eller ork att lägga var sak på sin plats. Allt kommer att hamna i stora facket och eftersom jag är dålig på att rensa ut väskor kommer det oftast vara överfullt. Så varför lägga ut en massa pengar på en väska med många fack? Jag har haft sönder alla blixtlås till alla väskor jag någonsin ägt. Jag är helt enkelt inte bra på blixtlås. Så knäppning är bättre för mig.
Därför har jag nu bestämt mig för en strollershopper; en kasse helt enkelt! Den är enkelt, helgrå (typiskt min smak), har ett fack invärtes som man kan stoppa nycklarna i och sedan kan man pressa ner det andra i själva kassen, så att säga. Jag som också handlar ofta och inte mycket åt gången (har ju ingen bil, det blir sällan storhandling) brukar stoppa ner saker jag handlat på ICA i väskan jag har med mig. Vad är då inte bättre än en shoppingväska? Visst kommer det se ut som ett kaos därinne, men det gör det ju ändå i mitt fall! Jag är helt enkelt en relativt oorganiserad person. Den kostar bara 399 kr, vilket är galet mycket billigare än en bra skötväska. Så nu har jag bestämt mig, den kommer att beställas och jag tror jag kommer bli nöjd.

Jag är väldigt nöjd med Teodor denna helg! Vi har varit och träffat kusinbebisen och Teodor var så duktig! Visst var man orolig och på helspänn, men han klappade fint och varsamt på bebisens huvud, pussade försiktigt på bebisens kind och blev inte svartsjuk av att bebisen satt länge i mitt knä. Han tog det hela med ro, vilket gör mig trygg inför framtiden så lillsyskonet ska komma. Allt blir ju så mycket lättare om jag slipper en surputte som vill röja lillen ur vägen och ha sin mamma för sig själv. Jag är glad att det gick så bra. Även om en timme knappast kan jämföras med en livstid... Men det är en början!

Sovrummet blir jättefint! Det har gått hyfsat snabbt och jag ser ljust på framtiden!
Men nu har N åkt tillbaka till Sthlm så nu är jag själv igen.. Eller, Teddis är ju här såklart! Men jag saknar min karl... Det är så skönt att ha en annan vuxen här, dessutom en vuxen som jag älskar och vill vara nära. Vi har haft en bra helg i alla fall och inatt fick vi sova helt själva i 12 timmar för Teodor sov i farmors säng och vi gick och la oss tidigt.

Kommentarer
Postat av: Eva

Den blir säkert jätte bra. Själv skulle jag bli knäpp av att bara ha ett stort fack utan vill ha många små fack som gör att man håller ordning.



Om den skulle vara för öppen vid snö och regn så kan du ju alltid slänga/lägga en liten handduk överst så inte det som är i blir blöt.

2010-01-31 @ 21:05:06
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: farmor

det blir ett fint sovrum.Men du har lovat mig att du inte ska lyfta själv du måste vara rädd om dig för jag vill ha den där goda mamman välbehålen till mitt barnbarn puss på er

2010-02-01 @ 09:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback