Slutstädat

2010-01-07 @ 23:37:28
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Somnade självklart även ikväll vid nattningen... Men vaknade halv elva denna gång, lite bättre.
Lyckades grovstäda köket också, det luktar riktigt rent! Teodor hjälpte självklart till som den lilla assistant han är.

Torka luckor, torka luckor det ska bli fiiiint

Watch out! I have the spray!

Skrubba, skrubba...

Tryckte i alla fall ner mig själv i ett varmt bad med badsalt i svag cherry blossom doft tillsammans med nya katalogen från LaRedoute. Tyvärr har bada aldrig varit min grej riktigt, efter tio-femton minuter började jag svettas, få yrsel och känna mig allmänt kass och illamående. Då var det bara att ta sig upp och spola av ansiktet med kallt vatten och sedan stoppa i sig lite smörgåsar. Till det blev det lite kamomillte och snart ska jag lägga mig igen. Ren blev jag i alla fall, och det doftade ljuvligt - även jag som har så svårt för lukter tyckte det...
Det känns riktigt härligt att så mycket blev gjort idag! Imorgon tänkte jag försöka ta tag i hallen med tillhörande garderober - rensa ur skit, göra rent och fint. Det behövs! Jag vill ha ett riktigt härligt, rent hem! Sen att det kommer bli skitigt lika fort igen ignoreras ;) Nu ska det i alla fall djuprengöras, så att man klarar av några månader av ytlig städning sedan utan att behöva dåligt samvete...
Sängen är nybäddad också och ungen min ligger och sover sött i den. Han luktar så gott! Han luktar liten vild pojke... Jag skulle kunna ligga en hel natt och bara lukta på hans kinder :D Och tänk att snart kommer en till liten, en som luktar nykläckt kattunge, det är också helt ljuvligt. Mitt hem kommer vara fyllt av härliga dofter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback