Tråk!

2010-07-27 @ 20:43:25
Direktlänk | Gravid | Kommentarer (0)
I total brist på någonting alls att göra så hittade jag lite "gravid-och-ha-barn-fylla-i" fakta som jag roade mig med att fylla i nu såhär på kvällskvisten efter en låååång dusch. Spindeln har insett att min panik är hotande mot hans existens så han har gått inkognito och bebisen som huserar i huset har fallit in i djup sömn. Kvar är endast jag och filmen som börjar klockan nio. Inget mer duktigt kommer bli gjort idag, men det är ju en ny dag imorgon. Tar jag det lugnt så blir jag sjuk. Och det har jag inte tid med, så här ska fejjas och donas!

Mitt barns namn:
(Lasse Fredrik) Teodor
Beräknat födelsedatum: 10/12-07
Faktiskt födelsedatum: 6/12-07
Vikt på barnet vid födelsen: 3196 gram
Tid jag spenderade på förlossningen: 00:40-01:55
Smärtlindring jag tog: Lustgas
Med vid förlossningen var: Barnmorska + undersköterska
Ultraljud jag gjorde: Ett rutinultjaljud i vecka 17 där vi fick veta könet
Så lång tid tog det för mig att bli gravid: ca 8 månader (fast vi försökte inte, utan sket mest i skydd)
Så var min graviditet: Enkel och smärtfri.
Så mycket gick jag upp i vikt: ca 8 kg
Så här många barn vill jag ha: När jag fick Teodor ville jag inte ha fler barn.
Jag ammade såhär länge: i 8 månader (många åttor här märker jag)
Mitt barn är mest likt: Numera är han mest lik mig tycker jag. Som nyfödd mest lik sin pappa.
Det bästa med att ha barn är: Att barn är underbara.
Det sämsta med att ha barn är: Den konstanta känslan av att inte räcka till.
Så gammalt är mitt barn nu: 2 ½ år.

Mitt barns namn: (Karl) Vilgot (Kristoffer)
Beräknat födelsedatum: 18/4-10
Faktiskt födelsedatum: 31/3-10
Vikt på barnet vid födelsen: 3042 gram
Tid jag spenderade på förlossningen: 18:43-19:47
Smärtlindring jag tog: Lustgas
Med vid förlossningen var: N + Barnmorska + Undersköterska + Barnmorskestudent
Ultraljud jag gjorde: Ett vaginalt i vecka 9, ett rutinultraljud i vecka 17 (tog reda på könet), ett uppföljningsultraljud i vecka 32
Så lång tid tog det för mig att bli gravid: ca 3 månader
Så var min graviditet: Lättsam.
Så mycket gick jag upp i vikt: ca 5.5 kg
Så här många barn vill jag ha: Efter att ha fått Vilgot vill jag gärna ha ett till barn, men å andra sidan så är jag grymt nöjd med att vara tvåbarnsmamma.
Jag ammade såhär länge: Har inte slutat amma än
Mitt barn är mest likt: Sin pappa, utan tvekan.
Det bästa med att ha barn är: Återigen, barn är underbara.
Det sämsta med att ha barn är: Och återigen, jag räcker inte till. Och sen sömnbristen då.
Så gammalt är mitt barn nu: 4 månader

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback