Barnvagns-span

2010-06-21 @ 08:51:29
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Jag håller på att kika på en ny barnvagn till nästa vår. När Vilgot är 1 år så tvivlar jag på att vi kommer att vilja ha en relativt stor emmaljunga vagn (som jag iofs älskar) med två barn. Det ska ju baxas upp för trappor och ner för trappor, in i rum och ut ur rum, runt om i affärer och på gångvägar och ja... Den tar ju plats helt enkelt, som nästan alla kombivagnar ju gör.
Stärkt av mina barnvagnsmisstag i det förflutna så vet jag nu lite mer vad jag ska leta efter; inte svängbara framhjul, inte bara ett framhjul, inte för liten varukorg, inte paraplyhandtag, ordentlig broms, säker ihopfällning (så att barnen inte kan råka fälla ihop vagnen själva). Självklart spelar utsidan en viss roll. Jag vill inte ha en vagn som ser ut som en "alien" som jag tycker att vissa alltför avancerade vagnar gör.
Den vagn jag har fastnat för redan för länge sedan är Brio Race. Enkel, stabil, liten och bekväm med de flesta av mina kriterier. Emmaljunga vagnen kommer att behållas tills det är helt beslutat om vi ska skaffa en till bebis i framtiden eller inte. Den är ju bra, komplett och jag tycker den är otroligt smidig att köra.

Brio Race


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback