Bröllopsbestyr på tisdagskvällen

2010-06-22 @ 19:16:44
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)
Så... Idag har jag köpt 2 stycken vita skjortor till pojkarna och en mörkgrå kavaj till Teodor. Till det blir det mjuka jeans. Vi har även tittat på nya lokalen idag, och visst blir den perfekt. Det är ett café egentligen, med plats för 50 personer (vi kommer vara 30-40 personer), och med ljudanläggning och (antagligen) kommer det att bli buffé. Det är gamla Sjömanskyrkan - numera Musikhuset, som vi kommer att vara i. Det ligger precis vid centralen, så ingen kommer ha svårt att hitta hit. 12:30 - 01:00 kommer vi befinna oss där. Sedan är det förstås valfritt när man vill åka hem. Nu blir det ju inget tv rum (sorry pappa ;) ) men vi kommer ha leksaker för barnen att underhålla sig med om de skulle bli uttråkade. Jag tror även att det kommer finnas barnstolar tillgängliga för alla barn som inte kan sitta på vuxenstol. Det känns jättebra i alla fall, trots missödet med vattenläckan i den andra lokalen så är vi nu back on track! Vigselringarna är hämtade och klara, lokalen är bokad och klar, ca 50 % av bröllopskläderna är inhandlade så nu är vårat största "problem" att bestämma maten. Vi har ett hum men det är en del detaljer som ska finslipas. Jag ska sätta mig nu och brainstorma lite. Tänk vad fort tiden gått.
Det är mindre än två månader kvar, sedan är vi man och fru!


Kommentarer
Postat av: Eva

Den lokalen ser ju jätte trevlig ut. Mer centralt än så kan ni väl inte hitta heller :D jag har tittat på den byggnaden många gånger då jag suttit på tåget :D

2010-06-22 @ 20:36:05
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: anonymous

jag tänker stanna till 03.00... :)

2010-06-23 @ 18:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback