BVC & födelsedag igår

2010-06-05 @ 07:14:28
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Dagen igår spenderade vi först på BVC: Min fina V växer så fort! 57,1 cm och 5306 gram. Han har vuxit ca 8 cm och gått upp ca 2,2 kg under sina två första levnadsmånader. Helt acceptabelt! Teodor var snäll och imponerade på BVC-Eva när han plockade undan efter sig så fint och bara tittade på alla spännande saker med ögonen och inte pillade på allt. Så något rätt i min uppfostran måste jag ju göra i alla fall (jag vet att jag är en bra mamma, men ibland när man har ett barn mitt uppe i trotsen så känner man sig rätt maktlös och rätt värdelös)!
Sedan gick vi till Kristinaplan och satte oss på lekplatsen utanför Emilia och inväntade att hon skulle sluta jobbet. Det blev efter det bussen till Finnböle där det vankades kalas för Elmer, som fyllde 2 år igår GRATTIS! Det vär härligt, alla ungarna plaskade omkring i minipoolen och åkte rutchkana. Det åts tårta, glass, bullar och korv och dracks saft. Teodor betedde sig exemplariskt, jag behövde knappt ens hålla koll på honom - han var en liten ängel igår om man bortser från några småmissar då han blev gnället själv i några minuter. Men han var snäll, lät Elmer för det mesta ha sina presenter för sig själv, även om han skulle hjälpa till att öppna alla paket. Goa unge!
Det blev en lång dag; vi gick hemifrån halv tio på morgonen och kom hem halv åtta på kvällen. Teodor hade slocknat på bussen på väg dit (så går det när man gör morgon kl 6) så jag fick bära honom halva vägen till Emilias föräldrar... Härligt med 16 kg sovande unge.

Jag hittar inte överföringssladden till kameran, så bilder får komma lite senare. Idag kommer barnens mormor och sover över.

Badkalas!

Annika och Vilgot

Emilia och Vilgot

Jag har tydligen inte lyckats fånga någon bra bild på födelsedagsbarnet själv, men han fick ju vara med på framsidan på tidningen, så då är nog situationen räddad ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback