Läkare... Suck

2010-06-26 @ 17:34:33
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (3)
Äsch. Självklart fick vi ingen medicin. Varför undrar jag! "Om han blir sämre får ni komma tillbaka imorgon igen". Idioti! Det är ju på natten som kruppen är värst! Vad ska vi med morgondagens löften till då?! Jag blir så less. Måste vi komma in med en helt havererad unge som inte kan andas alls på egen hand för att få lite satans Bricanyl utskrivet??? Cocillana räckte gott och väl tyckte läkaren. Jo tjena. Cocillana hjälper inte ett skit! Det är krupp han har, inte meshosta.
Usch, känner mig bara så arg just nu, och maktlös. Han har ju haft krupphostan i snart 2 dygn. Kan han inte få lite ro?! Nyss vaknade han upp ledsen för att det gjorde ont i halsen när han andades och för att han inte kunde sluta skällhosta. Blir han sämre inatt så ringer jag ambulans, DÅ kanske de ger honom medicin i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Eva

Lider verkligen med er. Hoppas att han klarar natten men det låter ju tyvärr som om det kommer att bli lika illa igen.



Vi har förmodligen en krupp unge här med. I natt vaknade jag och var helt förstörd när jag hörde hur Alma kämpade men när vi ringde sjukvården på morgonen så sa dom att vi skulle avvakta och som du säger det blir ju bättre på dagen. Vi har ju dock bricanyl hemma och har gett henne det och det blir ju bättre. Vi ska dock gå med henne till läkaren på måndag så får dom lyssna på henne igen.

2010-06-26 @ 18:53:40
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: BGL

sjuka barn är inte kul, sjukvården håller på att gå åt skogen, för några år sedan då fick man hjälp, nu ska det sparas pengar

2010-06-26 @ 19:35:58
Postat av: Eva

Just nu sover hon i lugn och ro men jag har en känsla av att det kommer lite grann under natten. Hon klarar dock av att sova genom mycket av det vilket jag beundrar. Det sliter ju dock väldigt på henne så hon sover ju mest hela dygnet just nu. Hoppas att Teodor också mår bättre, jag förstår att du inte vill ge medicinen om den är gedd till Vilgot.

2010-06-26 @ 20:57:20
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback