Moby Wrap

2010-06-29 @ 16:33:56
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)
Idag kom den efterlängtade bärsjalen!!
Var först in till stan en sväng och handlade tyget som min bröllopsklänning ska sys av. Sedan köpte vi jeans till ungarna som de ska ha (de andra kläderna är redan inköpta). Bara skor och så kläder till pappa N kvar. Sedan är vi fit for fight.
Ja, och sen fick jag hem bärsjalen. Den sitter som en smäck, och Vilgot däckade direkt i den - TROTS att han redan sovit 4 timmar idag.... Det var väl mysigt då. Jag sitter här nu med honom i sjalen och händerna är helt fria. Jag har inte ont någonstans och det är bara så... befriande!

Vilgot har äntligen börjat lyfta upp huvudet från plant underlag också. Finally! Han har liksom vägrat tidigare, har tryckt ner näsan i golvet och gormat som en militär tills han börjat hosta och därefter spy - allt för att slippa ligga på mage plant. Men nu går det framåt, och framsteg är alltid bra. Envisa unge!

De är lite friskare (i alla fall piggare) idag också, kiddosarna. Inte lika mycket host och gnäll. Jag slängde ihop en potatissallad och köpte hem lite rostbiff och häpna fick jag göra, för Teodor bad om en till portion, trots hosta och halsont. Han har matvägrat (allt förutom glass och mackor då) sedan han blev sjuk, så detta var ett litet kors i taket. Kul dessutom att han tyckte min första potatissallad på 3 år var god... Själv kände jag mig lite skeptisk, även om den dög.

Och dagen till ära hade jag på mig den fina tröjan som mormor stickat (egentligen är den till N, men jag har snott den), ungarna har likadana. Men sedan insåg jag att det var på tok för varmt för sådana kläder denna dag, så i brist på användning tog jag ett kort, kanske det andra "dagens outfit"-kortet på nästan 2 år eller nåt... Och jag bor väl i princip i de där shortsen just nu. Det är så satans varmt ute - men skönt.

Nu är N och storhandlar så att vi ska klara oss, han åker iväg för att jobba på Peace & Love festivalen ikväll eller imorgon och är borta över helgen så jag flyger solo med the kids.

Och Vilgots 3-månaders spruta som han skulle ta på torsdag blev framflyttad till nästa onsdag eftersom han är så förkyld. Håll tummarna för att han är frisk då!


Kommentarer
Postat av: mormor

Gud så skönt det ser ut för Vilgot!!!

2010-06-30 @ 08:48:00
Postat av: Tova

Åh... så mysigt det ser ut!

Har aldrig testat bärsjal men har bärsele, grymt mysigt fast nu börjar ju min plutt bli rätt tung faktiskt... hehe...

(Och inte fuullt lika närhetskrävande som förut ;))

2010-06-30 @ 22:42:14
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback