Öronen, ja.

2010-06-30 @ 13:25:55
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Dubbelsidig öroninflammation, blev domen.

Så nu, på mindre än en månad, har Teodor haft
1. Ögoninflammation på bägge ögonen i 2 veckor
2. Krupp i 2 dygn
3. Feber över 40 grader i en dag
4. Kraftig hosta i 4 dygn
5. Låg feber (ca 38 grader) i 4 dygn
6. Öroninflammation på bägge öronen
7. Halsont och huvudvärk enligt egen utsago. Plus jäkligt ont i öronen då.

Nu är det Kåvepenin i 5 dagar som gäller. Och det ligger i samma äckelhetsnivå som Cocillana, så det blir en match att få i honom den medicinen. Ja ja. Och Vilgot fortsätter att hosta och snora och sova hela nätter.

Nu ska jag hälla i mig den där koppen kaffe som inte hanns med i morse, sedan återgå till paltkoma-stadium. Det är en tung värme ute, regnet kommer väl närsom och luften är trög att andas och ger mig huvudvärk. Att jag dessutom glömde bort frukosten imorse plus att kaffet uteblev är ju inte heller några lovande detaljer. 45 minuters väntetid på hälsovårdscentralen och 30 minuters väntetid på apoteket gjorde väl sitt till också. Teodor fick ett klistermärke efter sitt läkarbesök som han stolt placerade på lillebrors byrå inne i sovrummet.
En sak är i alla fall säker - det grymt skönt att vara hemma just nu... Soffan here I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback