Planering

2010-06-03 @ 10:14:28
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (4)
Tiden går så fort och även om det är låååångt kvar så är det lika bra att börja planera redan nu för framtiden. Min tanke är att jag ska vara mammaledig till 1 maj. Sedan ska N ta över och vara pappaledig till 1 juli. Sedan tar jag semester hela juli månad (kanske N också?) och så försöker vi få plats för Vilgot på förskolan till 1 augusti med 2 veckors inskolning då jag och N avlöser varandra och tar ut föräldrapenning fast olika dagar. Då är han 16 månader gammal. Betydligt yngre än vad Teodor var när han började förskolan, han var ju hela 21 månader. Men det ska nog gå bra. De kommer ju gå på samma dagis fast på olika avdelningar så skulle det krisa kan säkert Teodor få honom att känna sig trygg! Jag ska lämna in semesteransökan till jobbet redan i januari så att jag är hyfsat garanterad att få den semestertid jag vill ha. Skulle det mot all förmodan inte gå att få semester då så tar jag ut föräldrapenning istället, jag kommer ha några dagar kvar eftersom jag bara tar ut 5 dagar i veckan.
Så ser mina planer ut. Skulle man ha riktig jäkla tur så har både jag och N heltidsjobb nästa år vid den här tiden, och då blir nog läget lite annorlunda. Men det vågar man ju inte hoppas på. Så än så länge är det det här som gäller. Det känns bra. Det känns bättre än förra gången då jag aldrig riktigt visste hur jag skulle göra. Nu kan jag kanske ta till vara på tiden och njuta av min kanske sista mammaledighet, vem vet.

Kommentarer
Postat av: mormor

Skolverket lärde mig igår att kommunerna har skyldighet att ordna förskoleplats inom 4 månader från det att de har fått in ansökan så det bör ju gå bra. Pussar på er tills på lördag

2010-06-03 @ 12:24:18
Postat av: Elsa

Jo, men vi vill ju gärna ha plats på samma som Teodor. De har bara skyldighet att ordna plats till ETT dagis, utan att specificera sig.

2010-06-03 @ 12:28:23
Postat av: BGL

"planering in i minsta detalj"

2010-06-03 @ 18:44:54
Postat av: Pia

Önskar vi kunde va lika duktiga att planera....har ett hum om hur jag vill ha det men Roger får man inte mycket vettigt ur gällande detta ;)

2010-06-04 @ 19:20:58
URL: http://max.vetterberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback