Resumé

2010-06-03 @ 07:37:34
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (1)
De bästa stunderna på dagen är (utan inbördes ordning); att sitta på Teodors sängkant och prata med honom - i lugn och ro - om dagen som varit. Om vad han gjort, om vad han ätit, vad han känt och om andra saker såsom regler för hur man får bete sig och varför mamma blir så arg ibland. Då lyssnar han med sin fulla kapacitet och tar in det jag säger. Ingen som stör oss och inga andra störande/påfrestande element. Vi skrattar, kramas och pussas och Teodor berättar med sitt alltmer växande ordförråd hur han tänker och känner.
Den andra bästa stunden på dagen är när jag flyttar över Vilgot till mig i stora sängen kl 5 på morgonen. Då kan jag ligga och bara titta på honom, munnen som småler i sömnen och den alldeles avslappnade lilla lilla kroppen. Ligga med honom vänd emot mig och få ha min arm om honom, helt tyst; bara små bebissusande hörs.
Den tredje bästa stunden är när jag får sitta/ligga helt själv med N i soffan. Inga barn som springer omkring, inget skrik, ingen panik, bara lugn och harmoni. Barnen har lagt sig för natten och vi har några timmar på oss innan jag blir för trött, då vi kan sitta och prata, se på tv, bara finnas. När han är där känner jag mig så trygg och lugn.

Igår fick jag min yngste son att skratta så att han nästan kiknande. Jag gjorde knäböj med honom i famnen, det kittlade gott i kistan det. Och jag har en väldig träningsvärk idag.... Men det var det värt, för att höra ett pyttigt barn skratta måste ju vara något av det härligaste som finns.

Idag är det picknick på förskolan! Klockan 16:15 ska vi vara där, redo med matsäck och filt. Alla barn blir bjudna på glass. Vädret ser ut att bli fint idag också. Och på tisdag börjar Teddis inskolas i långsam takt på andra avdelningen - den med de stora barnen. Pirr pirr. Han ligger på mage i soffan (han har ett sår i rumpan så han vill inte sitta ner) och äter jordgubbskräm med mjölk. Härliga grejor det. Om en timme ska vi klä på oss och bege oss. Tvättmaskinen står och brummar och Vilgot ligger och sjusover. N är och hjälper en kompis att flytta i Sundsvall och imorgon är det Elmers födelsedag och vi ska på kalas! Yeeey (och inga barn är sjuka, peppar peppar)


Kommentarer
Postat av: Pia

Å myyys :)

Blir så barn och bebis-sjuk fast jag har en egen som ligger och snusar där uppe. Konstigt att man kan va så less ibland när han är vaken men saknar honom så det gör ont när han sover...

2010-06-04 @ 19:19:17
URL: http://max.vetterberg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback