Skratta eller gråta?

2010-06-27 @ 07:43:26
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Inatt har Teodor hostat lungorna ur sig - men ingen krupp! Inga andningsbesvär och förutom att han hostat i princip hela tiden så har han haft "ro" att sova. Men däremot, självklarast av alla självklarheter, så fick Vilgot krupp inatt. Han har också hostat ett ganska bra tag och i accelererande styrka, så egentligen var det väl inte direkt någon shock när han inatt började skällhosta och kippa efter luft. Jag är en trött mamma idag. Nu sover dock Vilgot i vår säng och Teodor sitter hyfsat stilla i soffan. Nu kan jag bara hålla mina tummar att viruset de har i kroppen bägge barnen ger med sig och att vi inte får allmän sjukstuga här hemma i flera veckor... Så typiskt att bli sjuka lagom till att det ska bli lite finare väder ute och möjligheten till utflykter ökar...

Mycket om sjukdom har skrivits så för att bryta mönstret lite så har jag nu tagit arslet ur och beställt en Moby Wrap  bärsjal till mig och Vilgot. Jag passade på när sky-färgen hade rea och bara kostade 395 kr ny (motsvarande 899 kr på babyproffsen här hemma). Så nu snart (om 2-4 leveransdagar) kommer jag kunna bära min kinkige son mer så att han förhoppningsvis blir lite nöjdare.

Vi började ju även med Semperdroppar för någon vecka sedan, för att försöka få bukt på magknipet - minifom funkade inte alls. Jag vet inte om jag upptäckt någon märkbar skillnad än...

På torsdag ska Vilgot vaccineras och nästa torsdag ska vi åka, jag och barnen, till Örebro på en långweekend. Pappa N ska jobba på och gå på Getaway Rock festivalen här i Gävle. Så han har begärt fru och barn-frånvaro. Nåväl. Det ska bli mysigt att få strosa runt lite i Örebro med mormor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback