Skrivfanatiskt

2010-06-24 @ 07:41:37
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (3)
Ikväll kl 21:44 avslutas budningen på bärsjalen jag vill ha. Jag måste verkligen skaffa en förbannad bärsjal, som jag har pratat om nu i 3 månaders tid... Att det ska ta sådan tid för mig ibland!

Jag är inne i en städperiod, jag vill bara ut med allt. Måste rensa hemmet och rensa själen. Det är så mycket prylar överallt. Och nej, det är inte BARA småbarnsleksaker utan det är även gamla dammiga ljus och trasiga cd-skivor och gamla kvitton från stenåldern. Jag är en samlare på amatörnivå (jag skulle nog vilja vara en samlare men är snarare en wannabe), och har sparat post i 4 års tid som ligger och samlar inne i köksskåpet och inte vet jag vad det är, och inte tror jag att det är värt att spara på, men jag har någon sorts fobi mot att slänga papper.

Jag lider även av min bokbrist. Jag har böcker, olästa böcker (tror att det kanske är 4-5 stycken) som bara väntar på mig. Men jag finner ingen ro att läsa. Ingen inlevelse, ingen koncentration. Och jag som alltid, läs alltid, har läst, förlitat mig på böckerna och på drömvärlden. Nu har de blivit ersatta av en eventuell småbarnsbok som ska högläsas - och visst, jag är grym på högläsning så jag hajar att Teodor vill att jag ska läsa igen och igen och igen men det är ju lite uttröttande minst sagt...

Ett annat problem jag har i min lilla värld är att min mobiltelefon bestämmer sig för att sluta ringa emellanåt. Alltså ingen kan ringa till mig och jag kan inte ringa. Det är inte alltför bra, speciellt inte om det skulle bli en nödsituation. Vi har ju ingen hemtelefon. Men det är nästan ett år kvar tills jag kan förnya mitt abonnemang (februari 2011), och vem - inte jag - kan slänga fram 3000 kr bara sådär med ett stundande bröllop bakom knuten?

Sedan är det barnförsäkringsfrågan (det blir visst ett långt inlägg det här), eftersom Vilgot fick RS och krupp vid 2 veckors ålder så vill inte Folksam försäkra honom mot: sjukdomar utlösta av någon sorts allergi, luftrörsrelaterade sjukdomar (astma, krupp osv) och andra allergiska symptom. Jag står nu i valet och kvalet om jag ska godkänna Folksams förslag eller om jag ska vända mig till If. Det kan ju bli så att jag får samma svar från If så jag vet inte. Teodor har Folksam och han har inte heller fullständig försäkring pga sin hypospadi som upptäcktes vid födseln. Det är en enda stor djungel.

Men i alla fall, snart är det dagistime och imorgon beger vi oss Midsommarafton till ära till Söderhamn och farmors och bonusfarfars sommarställe. Det blir med största sannolikhet bara fram och tillbaka över dagen, men vi åker  dit tidigt och sent hem. Mina ben börjar bli lite bruna ( = beiga), men det är inget äkta här inte. Bara en massa brun utan sol.

Nu ska jag sluta upp med mitt ordbajsande, detta inlägg måste vara det mest osammanhängande jag någonsin har skrivit men jag kände ett behov av att skriva av mig. All heder till den som orkat sig igen denna plottriga miniroman ;)

Kommentarer
Postat av: mormor

Dety var som vanligt inga större besvär "att ta sig igenom" det du skriver, stor puss o kram!

2010-06-24 @ 08:38:18
Postat av: Roger

Pia har flera såna där bärsjalar och även en babybjörn eller vad den heter. Max börjar bli för stor för dom grejerna nu så du får säkert låna dom om du vill.

2010-06-24 @ 14:51:01
URL: http://max.vetterberg.com
Postat av: BGL

Hejsan! kan du inte berätta för din systrar

hur man städar skulle bli väldigt tacksam

2010-06-24 @ 18:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback