Jobbet här kommer jag!

2010-03-08 @ 07:19:45
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Uträkning utgår från dagens datum: Mån 8 mar 2010.
Din graviditet startade Mån 13 jul 2009.
Din menscykel är ca 28 dagar
Du blev gravid ungefär Mån 27 jul 2009 (ägglossningen).
Du är på dag 239 av 280. (85,4%).
Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Sön 18 apr 2010
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det börjar bli rätt tungt att ens gå till jobbet... För att inte tala om att väl jobba. Men det är bara 4 veckor kvar. Sen får jag gå hemma och "lata" mig... Får se hur det blir med den saken. Det är inte mycket vila i mitt liv just nu. Sovmorgonar är ju inte direkt någonting som kommer regelbundet och nätterna är spackade av en son som vaknar stup i kvarten, och när han väl sover så är det jag som vaknar av att jag är extremt kissnödig... Det är härliga grejer det!
Jobbar måndag-torsdag denna vecka så det blir en härlig långhelg i alla fall! På torsdag är det dags för barnmorske-besök igen. Ska bli kul att se hur stor  magen är nu och om blodvärdet ökat något nu när jag knaprar Niferex som en tok (trots bieffekter). Hoppas verkligen att det ökat, annars ger jag upp! Har även tryckt i mig broccoli, avokado och spenat som ska vara rikliga med järn. Och bara druckit kaffe på morgonen. Och gått över till laktosfri mjölk... Ja, jag har följt protokollet såhär på slutet...
Men nu ska jag göra mig klar för om en halvtimme ska vi gå! Ska bli nedrans skönt att få sätta Teodor på dagis i några timmar också! Han är verkligen full av överskottsenergi nu... Stackars unge. Först hemma med mamma sjuk och sen hemma själv sjuk. Han har inte varit på dagis på över en vecka... Sen förra torsdagen tror jag närmare bestämt. Jaja.

Kommentarer
Postat av: AK

Appropå den nya designen, kan nämna att jag använder mig av Firefox webläsare och sidan ser helt knasig ut. Säg åt henne som gjort designen att rätta till i koden så det ser bra ut för alla som går in och vill läsa din fina blogg oavsett vad det är för webläsare de har :)

2010-03-08 @ 11:29:39
URL: http://blog.frisorska.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback