Ledig!

2010-03-22 @ 08:04:08
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Japps, idag är jag äntligen LEDIG!! Det firas med att tvätta lite (nej, gavlegårdarna har inte installerat vår tvättmaskin än, så vi måste ner till den förbannade tvättstugan).
I alla fall så höll jag naivt mina tummar igårkväll att förlossningen skulle sätta igång efter min intensiva arbetsvecka, men icke. Hade några härliga förvärkar och hoppades på det bästa men somnade och förvärkarna försvann... Jaja, ännu är det 4 veckor kvar. Men skulle gärna vilja att bebisen ville hoppa ut nu, det börjar bli lite långtråkigt att vara gravid... ;)
Sitter och väntar på att garnet ska komma som jag ska virka en filt till barnvagnen med. Hoppas att posten lever upp till mina förväntningar och levererar både garnet och ett brev som jag väntar på. Jag ska skicka iväg systers usb-sladd också, den ligger i ett kuvert och väntar på att jag ska ta mig till brevlådan. '

Annars så är det mesta som vanligt, jag sitter här med mitt kaffe, Teodors feber verkar vara borta men han har fortfarande hostan ifrån hell och det verkar som att han lyckats smitta både mig och N för vi är som två halvdäckade valrossar. Men N fick ett ryck när jag var och jobbade igår; han har möblerat om hela vardagsrummet och städat som en tok. Jag fick en smärre chock när jag kom hem.

Jag tror jag ska få N att lyfta upp spjälsängen idag, så att åtminstone det är klart. Jag har fortfarande inte gått igenom bebiskläderna, det måste göras... Tänk att det är mindre än 30 dagar nu tills jag ska bli tvåbarnsmamma (ja, om det är ett ordentligt pyre där inne som väljer att inte gå över tiden vill säga). Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback