Nytt rekord!

2010-03-13 @ 08:27:58
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (2)
Mycket märklig kväll igår. Jag nattade Teodor klockan 16:00, för han hade inte sovit någon middag, var ganska trött och vi hade gått en hel del på stan utan barnvagnen så han var rätt slut i benen. Jag nattade honom med avsikten att senast kl 18:00 fick han vakna så skulle vi äta en sen middag vid 19 ungefär. Men inte fick jag liv i ungen heller! Han ville inte vakna, jag gosade och myste med honom, försökte komma med mutor, men nej, som en obstinat tonåring vägrade han gå upp ur sängen. Klockan 20 åt jag och N middag och Teddan sov fortfarande. Vid halv nio kom han sen uppsläntrande och ville ha lite mat han också. Han fick sätta sig i soffan med en tallrik men kunde inte sluta gäspa och vid nio frågade jag om han ville fortsätta sova, och jo, det tackade han inte nej till. Så vi gick och borstade tänderna, bytte blöjan och gjorde lite välling och la oss i sängen igen. 21:30 sov han igen. Jag tänkte i mitt stilla sinne att det kommer bli en sjukt tidig morgon imorgon...
Men ungen sov... Till 8!! Han somnade alltså 16. Vaknade 20:30 (4 ½ timme), somnade om 21:30 och sov till 8:00 (10 ½ timme). 15 timmar alltså... Helt craaaazy! Var han slut eller var han slut?

Nu är han i alla fall pigg och glad med massa härlig energi. Vi ska kanske ta oss in till stan med en inköpslista på viktiga saker som måste införskaffas (för att N inte ska förlägga mina räkningar och för att jag ska slippa stå dubbelvikt i duschen för att jag inte når ner till schampot...) om ett tag och sedan ska vi försöka locka hit Mattias som ska hjälpa att bära tvättmaskinen på plats. Just nu står den och blockerar halva ytterdörren.

Igår var vi och kikade på babysitters och har väl i princip kommit fram till att det blir en babytravel, enkel utan bygel. En röd skulle jag tippa på, samma färg som barnvagnen. N spanade in syskonvagnar och vi bekräftade båda att det inte skulle ha funkat. Vagnen hade inte kommit in i hallen i princip. Vi kikade även på sulkys, ordentliga ena. Det är absolut inte aktuellt på länge men om nåt år vill vi nog ha en ordentlig och stabil sulky/sittvagn som inte tar upp så mycket plats alls. Jag känner på mig att när jag har en ettåring och en treåring så kommer jag inte vilja dra runt på Emmaljungan längre utan då kommer jag vilja ha någonting som går snabbt och smidigt och inte är i vägen. Vi har ju redan en resesulky men den fungerar i princip bara när man ska just resa. Det är ingen offroad vagn direkt om man säger så.

Men nu ska jag dricka mitt kaffe (vilket maraton-inlägg detta blev då) och njuta av att solen lyser utanför fönstret, att snön smälter bort i en hiskelig fart (tack gode gud!) och sen ska jag ta itu med disken som är long time overdue.
Puss och kram på er!


Kommentarer
Postat av: mormor

Tack för att det blev långt, jag älskar att läsa vad ni har för er.

Kan ni inte vänta med att köpa en babysitter, man kan kanske tänka sig att någon släkting, kanske en mojmoj vill ge en sån i födelsedagspresent...

Puss-på-er!

2010-03-13 @ 12:10:44
Postat av: mormor

Tack för att du skriver mycket, jag älskar att läsa vad ni har för er!

Kan ni inte vänta med att köpa en babysitter, det kan ju tänka sig att någon släkting, kanske en mojmoj, vill köpa den i födelsedagspresent.



Puss-på-er!

2010-03-13 @ 12:14:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback