Sådär ja!

2010-03-22 @ 20:23:30
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Så! Nu har jag ett par tofflor att ta med till förlossningen. Ett par blå, billiga skittofflor som kommer funka alldeles perfekt, 49 kr på ICA maxi. Det nya spjälsängsskyddet har införskaffats (dyrt men tjockt, brett och superfint med små obestämbara djur i svartvitt - kan det vara får? Bild tas imorgon för analysering) och två stycken bodys på H&M för en hundring - till min enormt stora glädje har H&M äntligen fattat det jag listat ut för över två år sedan - bodys med dubbelknäppning (omlott över magen på bebisen) is the shit. Innan har nästan bara Po.P anammat denna fina trend och självklart tar de enorma överpriser. Men nu har även H&M fattat galoppen och har ett stort lager med sådana bodysar. Lycka, lycka! BB-väskan är inte packad än men jag tänkte kanske ta itu med den imorgon? Har en massa dötid att slå ihjäl då, så skönt! Vi ska även bära upp och montera spjälsängen och fixa i ordning den så pyret därinne ska känna sig välkommen. Tvättmaskinen är installerad och klar så nu kan det komma hur många bröstmjölksspyor som helst i min väg; I am ready!
Nästan det enda som saknas nu är själva pyret - PÅ UTSIDAN. Jag har ömma revben (upptäckte jag idag), en mage som hänger ner över låren när jag sitter, svårt att andas och fötter som sticker ut åt sidan lite då och då. Jag är öm och mör i hela kroppen och Teodor pratar med sitt lillasyskon dagligen och pussar magen - han längtar han med efter att liten därinne ska behaga kika ut. Jag analyserar varje känsla jag har, det är typiskt att man ska ha gått igenom det förr; man minns ju så väl och vill känna igen det man känner för att kunna säga att nu kanske det är på gång! Men det är det såklart inte... Jag får nog gott vänta åtminstone en 2-3 veckor till. Det är i alla fall bara 10 dagar kvar till mars månad är slut och MIN månad är inne. Jag vill ha sol och förnyad energi och få börja fixa uteplatsen med ett kiddo i bärsele och ett annat kiddo springandes runt mina ben... Snart, snart, snart... Man skulle kunna tro att 4 veckor går fort... Men NÄ, det går jäkligt långsamt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback