Sommartid

2010-03-28 @ 08:41:29
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (1)
Känns inte riktigt som att "sommartid" är ett ord som passar in i världsbilden, det känns mest mest som ett hån. Men fakta är fakta och klockan är nu 8:30 och inte 7:30.
Natten har bjudit på frustrerade drömmar; först drömde jag att jag gått över tiden 2 veckor och satt i lotusställning på golvet och ljudade vokaler; för det hade jag tydligen hört skulle skynda på förlossningen.
Sedan drömde jag att jag fick ett fast datum för förlossningen, den skulle ske i vecka 62. Hmm.. Jag var så glad i drömmen för äntligen visste jag när det skulle bli av. Men vecka 62, hallå?! Drömmarna bjöd på många konstigheter men mycket har försvunnit ur mitt minne och finns bara kvar som diffusa fragment.
Jag har lite, lite förvärkar, som kommer och går över dagen och natten. De gör lite ont men inte mycket. Det verkar i alla fall inte bli någon bebis denna vecka. N hade ju tippat på dagens datum, men ack nej, han har nog fel. Idag går jag dessutom in i vecka 38 - 37+0, och bebis räknas nu som fullt färdig och redo att komma närsomhelst. Jag är i 9:onde kalendermånaden och 10:e graviditetsmånaden... Och det känns som att det inte finns något slut. Jag ser inget ljus i denna tunneln. Jag känner mig allmänt bebissjuk och deprimerad. Kom ut nu lillasyskonet!

Igår var vi en sväng på IKEA, men krasst nog fanns ingenting vi skulle ha så vi kom tomhänta hem. Kanske lika bra det. Farmor och farbror Fredrik med sambo Marie och kusin Benjamin kom på besök och vi fick lite storhandling gjord. Teodor faschinerades av sin lilla kusin men tröttnade mot slutet och började bli lite våldsam. Annars en bra dag överlag, som började med att jag vaknade på världens kassaste humör men slutade med att jag somnade relativt glad.
Imorgon är sista arbetsdagen - förhoppningsvis. Sedan är det massa veckor att slå död på innan pyret ska komma. Vad ska man då hitta på? Jag vill börja virka min babyfilt men garnet jag har beställt - och betalat - har inte kommit än, trots över 3 veckors väntan... Jag tänkte mejla dom imorgon och fråga vart mitt garn tagit vägen. Jag vill ju sysselsätta mig nu. Få tiden att gå...

BB väskan ska packas... Tänkte kanske ta itu med det idag. Jag har köpt premiär-blöjorna och en ny tandborste att ta med. Tofflorna är ju införskaffade och stora nattbindor har också köpts. Jag har gjort en liten lista på vad jag ska ta med - det är inte mycket, utan bara det jag saknade förra gången när inte väska alls följde med till förlossningen. Denna gång tänkte jag försöka få med mig lite av det väsentligaste i alla fall.

Nu ska jag dricka upp mitt gamla äckliga kaffe och trycka i mig en skorpa eller två... Sonen tittar på Bolibompa och dricker morgonvälling och pappan ligger fortfarande kvar i sängen och drömmer sött. Städas ska det göras idag!

Kommentarer
Postat av: farmor

tack för en fin dag.Jag har ett underbart vackert kort framför mig när jag sitter i soffan o tittar på tv tack för denna fina julklapp ha det bra puss på er

2010-03-30 @ 09:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback