Storstädning

2010-03-03 @ 20:48:40
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Det vore faktiskt lögn att säga att jag varit lat idag. Väldigt mycket lögn faktiskt. I och med att vi gjorde klart vårat sovrum så blev Teodors sovrum mer än lidande, det vill säga vi sket fullkomligt i det, vi orkade helt enkelt inte mer plus att tiden inte riktigt verkade räcka till någon gång. Så det har sett ut som ett kaos och Teddis har sovit apdåligt därinne och vaknat flera gånger per natt och gärna kommit över till oss (vilket jag iofs inte har någonting emot, men jag vill ju gärna att ungen ska gilla sitt egna rum också). Att leka där inne har varit big no-no, då det knappt varit möjligt att ta sig fram.
Men så idag fick jag ett ryck och kände bara att nä nu jävlar! Så jag slängde ut varenda pryl, drog fram dammsugare och skurhink och satte igång med Saneringsjobbet med stort S. Dammtorkade, skrubbade och donade och sköljde av leksaker av tveksam karaktär. Passade på att möblera om också, flyttade sängen, bordet och byrån. Slängde ut den skabbiga mattan som var i stort behov av en tvätt - men jag tror ändå inte att den kommer kunna räddas... Bäddade rent i hans säng, sorterade igenom kläderna, la leksakerna på sin plats i diverse leklåda och ja, det blev fint! Märkte på en gång hur skönt han tyckte att det var också, han mös ner sig i sängen, spanade på vad jag donade med, hjälpte till i den mån han kunde och orkade (han är grymt duktig på att lägga var sak på sin plats om man bara ger honom lite vägledning).
När jag blivit klar med hans rum så kände jag att det var lika bra att fortsätta så jag gick loss med skurhinken i resten av hemmet också. Diskade, torkade, dammade och sorterade papper och småsaker som låg slängda lite kors och tvärs. Det känns bra, fräscht och skönt, men kroppen (och bebisen) strejkar lite nu och jag fick lite utskällning av N för att jag inte tagit det lugnare ;) Men nu är det i alla fall gjort, och vem vet, det kanske håller sig rent i en dag eller två!









Vi avslutade det hela med att doppa ner ungen i badkaret, så nu är dessutom han också ren! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback