Svammel svammel

2010-03-13 @ 22:01:11
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (0)
Vi hittade två saker till som vi sökte idag; en pappersrullehållare (sån där som man ställer på golvet och staplat toapapperet på så man slipper ha toarullar överallt) och en liten växt som hamnade i badrumsfönstret. Hänganorning till växten kom jag på att jag redan hade, det var ju bra, då kostade det mig bara 19.90 kr, alltså summan för den lilla växten.
Teodor tyckte att det var så skönt att asfalten kommit fram att han helt sonika sa "Nu Teddan sitta mamma!" och så satte han sig ner mitt på trottoaren och satt där och log för sig själv. Det är min pojke det, lite ko-ko sådär.

Kvällen har spenderats med att sortera kläder... Av någon konstig (hum, det kan väl aldrig vara jag som är boven?! ;)) anledning så ligger det alltid kläder överallt här hemma. Det slår aldrig fel, det är alltid högar med kläder lite varstans som man kliver i, rotar bland, letar efter... Men nu har jag sorterat i alla fall, så tillfälligt är det mesta på sin plats. Obs! Kom ihåg att jag skrev tillfälligt... Jag känner mig själv så senast måndag kväll kommer det vara lika mycket klädkaos igen som det var idag.

Magen växer så att det knakar, omkring 2500 gram skulle jag tro att knottet väger nu. Jag vill att mars ska ta slut så att jag kan börja krysta snart... Det är rejält tungt och det slutar ju aldrig att växa för guds skull. Känner mig helt enorm och är det antagligen också. Jag tröstar mig med att det finns de som är större. Men det är en klen tröst för inte hjälper det mig det allra minsta. Det är riktigt tungt att göra allt som har med Teodor att göra också; klä på vanliga kläder och ytterkläder, natta och natta om, byta blöjor, hålla handen i tid och otid, plocka leksaker, leta små strumpor (som aldrig verkar komma i par), laga näringsrik mat - det har blivit en hel del slarv på sista tiden. Vem orkar stå vid spisen i timmar när man kan köpa färdigt?

Nu sover han i alla fall, stjärnan. Jag ska alldeles alldeles strax gå och lägga mig jag också, med min bok "Åse" av Denise Rudberg. Jag ska bara fixa och dona liiite till först. Det är så mysigt i badrummet nu, jag riktigt njuter av att gå in dit. Det är litet men nu känns det ombonat och härligt.
Imorgon ska jag nog ta och tvätta lite fönster! Det borde gjorts för länge sedan. Får se om städlusten är lika hög imorgon. Men nä nu måste jag överge datorn, här kan jag inte sitta hela kvällen (ikväll igen).
Puss och godnatt alla sötnosar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback