Välkommen hem.

2010-03-23 @ 16:41:14
Direktlänk | Vardag by Elsa & Teodor | Kommentarer (3)
Känner verkligen i varje tåspets nu att jag är redo inför förlossningen - vill att det ska starta NU! Jag är nog definitivt inte ensam om att känna såhär sista månaden. Det mesta jag skriver nu handlar om det, men det är ju för att det mesta kretsar kring pyret och den snara ankomsten.
I alla fall, nu är pyrets "hörna" klar här hemma, och babykläderna i storlek 50/56 är utsorterade och lagda i en tvättkorg i väntan på att tvättas rena från garderobslukt. De är redan rena men en uppfräshning skulle nog inte sitta helt fel. Känns i alla fall som att det mesta är klart. Nu är det bara själva bebisen vi väntar på... Och längtar efter...

Nytt sängset till pyret.

Spjälsängsskyddet i närbild. Jag tror vi har kommit fram till att det är lamm. Men det kan lika gärna vara kor. Och först trodde jag att det var giraffer, men det var nog mest bara gravidhormonerna som spökade... Kan i och för sig vara hästar också. Någon som tycker sig utröna vilka djur det är, någon kanske har facit?

Säng + fåtöljen (blivande amningsfåtöljen). Antar att en hel del nätter kommer spenderas där, sittandes, sovandes, med en liten unge vid bröstet.

Och så en bild på en trött blivande storebror i soffan.


Kommentarer
Postat av: Andrea

hehe, jag tror det är hästar faktiskt. De har ju ingen ull som lamm har, och kor känns som om de borde vara tjockare

2010-03-23 @ 17:35:47
URL: http://femtioniotuseng.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja tror med att de e hästar faktiskt, eller kanske åsnor ^^

O som du skrev, du e inte ensam om att längta nu sista månaden, vill ha ut våran lillskrutta NU!!!!

Kram

2010-03-23 @ 19:59:38
URL: http://chamallow.babyblogg.se
Postat av: mormor

KOR, fråga Karin, hon har stenkoll på kor. Puss, jag vill åka till Gävle o lukta på bebis snart, o lukta på prinsen också, så klart!

2010-03-24 @ 09:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback