Besök

2010-05-31 @ 19:29:01
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Idag har vi alltså haft besök av farbror Fredrik, hans Marie och deras Benjamin - våra barns kusin. Härligt väder blev vi bjudna på hela dagen lång, med skinande sol (lite för skinande emellanåt) och det har grillats karré och lagats potatisgratäng (nåja, den färdiggjorda varianten) med halloumiost och sallad och till efterrätt kalasades det till med vaniljglass, jordgubbar och färsk ananas. Det har varit en lyckad dag som förutom Teodors "små" utbrott har förflutit smärtfritt via diverse mutor...
Vilgot har med häpnadsväckande precision lyckats undvika min kameralins hela dagen (jag har ingen aning varför jag missat att fota ungen idag), men jag vet att Marie lyckades få nåt kort på honom, så kanske kan jag sno ett senare.
Teodor fick en basketkorg med tillhörande boll och Vilgot fick en uppsättning sommarkläder - tack och bock!

Nu ska jag i Ns frånvaro (han tränar) hälla i mig det sista kaffet och kanske roffa åt mig lite mer glass, ungarna ligger i sina respektive sängar, solen skiner fortfarande starkt och jag är matt och knallröd i ansiktet.

Här kommer lite bilder från dagen:



Jag lyckades plocka en liten knippe blommor i vägrenen på väg hem från ICA.



Nyss komna gäster, från vä: jag själv (jovars jag kan också fastna på bild ibland, åtminstone halva jag), Marie, Benjamin, Fredrik.



Min fina, stora son



Marie och fina Benjamin, som har blivit en så stor kille!



Basketkorg!



En tröttfis precis innan läggning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback