Bokat

2010-05-03 @ 17:34:07
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Nu har jag äntligen preliminärbokat en lokal till augusti och bröllopslunchen. Så hittar vi ingenting annat som är ledigt så har vi det i alla fall säkrat. En tung börda som lättat då jag haft smärre panik över att vi inte ska hitta någon lokal alls. Det jag preliminärbokat är Folkets Hus i Bomhus, med plats för 100 gäster (vi blir omkring 50). Fullutrustat kök ingår i priset. Vi ska ringa igen i veckan så vi får komma och kika på det. Puuh. Nu andas jag ut ett tag.
Trots att det blir en superenkel borgerlig vigsel så det är det mycket som ska fixas och ordnas. T.ex så väntar jag just nu på att få besked ifrån skatteverket om att mitt efternamnsbyte ska godkännas. Vi kommer varken ha mitt eller Ns efternamn utan ett annat. Sedan ska massa andra papper skickas in (hindersprövning, gemensamt efternamn och när hindersprövningen är godkänd så ska vigselintyg och hindersintyg skickas till vigselförrättaren, plus kvitto på kommunsavgiften). Salen som vi ska gifta oss i heter Enneska salen och ligger i stadshuset. Det är bara 3 ½ månad kvar! Sedan kommer jag kunna kalla mig själv för "fru", och N för "min man"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback