Bolognerskogen, kaffe och bus

2010-05-07 @ 16:09:04
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Förmiddagen har spenderats tillsammans med Emilia och Elmer i Bolougnerskogen, med att leka i sandlåda, gunga som en tok och njuta av solen (som tappade sin charm varje gång det började blåsa - isvindar). Med varsinn caffé mocca satt jag och Emilia och tittade på pojkarna som sprang omkring och lekte. Mysigt värre.
Sedan hälsade vi på pappa på jobbet en snabbis innan vi begav oss hem och nattade Teodor. Just nu sover Teodor i sin säng och N och Vilgot sitter i soffan (Vilgot ovanpå N) och sover. Således är jag den enda som är vaken...
Jag har bytt namn nu. Vilket innebär att även Teodor och Vilgot inom kort kommer ha fått sina nya namn också. Vårat nya efternamn är Eklund. Det är mormors - min mammas alltså - flicknamn (efternamn som ogift), det blev det för att det klingade bäst med våra förnamn enligt oss själv, och det var lättast så. Hade vi skapat ett helt eget efternamn hade det blivit mycket jobb plus rätt dyrt också. Anledningen till att vi byter efternamn är att vi ville ha ett "eget" namn, ett nytt för vår lilla familj som inte förknippades för mycket med släkten på någons sida. Det känns bra men det kommer att ta ett tag innan jag vänjer mig vid att jag och mina barn (och snart N) har andra efternamn än vad man är van vid.


Lillfisen tränar nacken

Elmer och Teodor

Leka i sandlåda är grejer det

Hemma, Teodor i snickarbyxor

Händerna i fickorna och omaka strumpor - jajemen, som en tvättäkta snickare ;)

Emilia i solen med en kaffe

Och mamma fick minsann en kaffe hon med. Kaffe = Min gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback