Farfar på besök

2010-05-22 @ 15:43:30
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Vi har haft en härlig dag; farfar och Sussi kom hit, rövade med sig Teodor ut till lekplatsen tillsammans med sandlåde-leksaker som han fick i present när de kom hit. Sedan gick vi en promenad och tog oss lite mat i "centrum". Vilgot fick lite söta små kläder som han kan stila runt med i sommar.
Teodor däckade så fort vi kom hem igen och Vilgot ligger och klagar av sig i babysittern. Solen skiner men det är inte så värst överdrivet varmt, utan mer behagligt. N har åkt iväg för att måla och bygga och kommer hem ikväll någon gång, så nu är det bara jag och boysen hemma.
Igår hade jag ett städraid och idag hade N ett städraid så det är hyfsat städat hemma, även om Teodors framfart brukar göra det mesta till bombnedslag på några sekunder...
Måste ju visa upp mitt fina sovrum (igen), jag är verkligen nöjd med allting därinne. Tycker att det är så himla fint och behagligt. Jag gillar att gå och lägga mig där och jag gillar att vakna upp där.

Teodor fortsätter med sin inte så välkomna åkomma att springa ut i vägen titt som tätt. Hur mycket jag än skäller och förmanar så verkar han inte riktigt fatta - eller så fattar han men vill utmana ödet till sin yttersta gräns... Idag blev det två löpningar då han först kastade ut sin sko mitt i vägen och sedan sprang ut efter det, och sen sprang han rätt ut i vägen igen efter första skällningen. Jäkla unge! Men förutom det så har han varit god och glad för det mesta idag. Han fick åka kundvagn med farfar och han fick rida på farfars axlar.
Självklart lämnade jag kameran hemma som alltid annars (minne som en guldfisk), men Sussi tog en massa bilder så jag kanske kan röva till mig någon av henne sedan om hon fick någon bra ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback