Fint väder

2010-05-17 @ 13:51:55
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Men NU hörrni är våren här på riktigt! Solen skiner, det är varmt och skönt även i skuggan och lekarna tar aldrig slut utomhus med en vild tvååring! Idag har vi varit i Bolognerskogen med Elmer, Emilia och Linn och lekt och busat! Teodor var helt slutkörd när vi kom hem och stupade i säng. När han vaknat till liv igen så blir det nog ännu mer utelek, det är ju störtskönt ute. Jag har bränt mig lite på näsan dock, det är inte lika skönt...

 

 

Vilgot har sovit mest hela dagen, men nu är han vaken och alert och ligger och käkar på sina egna händer och gör flåsande ljud ifrån sig. Han skulle lufta rumpan lite när vi kom hem, och just precis då passar han på att skita. Ja, det är typiskt bebisar det...

Imorgon ska vi till BVC med minit, och jag tror minsann att han denna gång har vuxit om Teodor. När Teodor var 6 veckor och 6 dagar (som Vilgot är imorgon när han ska vägas) så vägde han 4695 gram. Och för två veckor sedan vägde Vilgot 4078 gram så han borde, rimligtvis med tanke på hur mycket han äter, ha gått om Teodor. Jag tror att han antingen har eller är väldigt nära, att spräcka 5 kilosstrecket. Han är hullig nu! Benen veckar sig och kinderna är runda och goa. Jag uppdaterar imorgon med den verkliga vikten.

Men nu så blir det en skorpa och kaffe, för jag hann inte dricka upp min andra kopp imorse, vi ilade iväg in till stan för att leka istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback