Han vet minsann han

2010-05-18 @ 16:17:37
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (1)



"Mamma! Mamma! Jag cyklar! Mamma! Hjälmeeeeen!"



"Sådär, NU får jag cykla. Tack så mycket"

Han vet han, Teodor, vad som är rätt och vad som är fel. Men han utmanar gärna. Till exempel så säger han "Akta mamma, bilar farligt. Inte springa, aja baja" men sen springer han ändå. För att se om det verkligen händer något, kanske? Testa sanningshalten i mina påståenden? Och väl uppe på cykeln säger han att han måste ha hjälmen, trots att han mycket väl visste det innan han satte sig på cykeln.

Tack så mycket har blivit standard här hemma. En förlängning av det idoga "tack" som han så artigt säger åt alla i alla avseenden. Nu säger han "tack så mycket" istället. Gissa om det låter sött med den lilla barnstämman?! Alla bokstäver vill inte riktigt med att uttalas rätt ännu så han låter lite halvt täppt i näsan när han kämpar med "S" och "CK", jätte sött är det.

Men nu ska här lagas middag. Vilgot sover ÄNTLIGEN efter mycket om och men och Teodor står och diskar. N har väl precis slutat ena jobbet men ska nog iväg till det andra nu så han kommer väl inte hem än på ett tag. Hoppas att slutet av veckan - det är ju faktiskt mors dag på söndag - blir lite lugn och harmonisk.



Kommentarer
Postat av: mormor

Söta ungar! Du det är nåt jidder med min mobil, ska försöka få den fixad i em, går det inte så ringer jag från jobbmobilen imo. Puss

2010-05-19 @ 09:10:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback