Sover de?

2010-05-24 @ 20:49:59
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Mina ungar är riktiga rävbarn, de luras att de sover och så rätt vad det är tar det hus i helevete... Teodor hade låtsas-sovit i en halvtimme när plötsligt hans spelande hund drar igång och ett riktigt flatgarv hörs inifrån hans rum. Jäkla skitunge... Vilgot har varit vaken mellan 12:30 och 19:30 idag... Han vägrade helt enkelt att sova. Han var inte direkt ledsen, utan mest... nyfiken kanske. Men till slut blev han ju så klart ledsen, övertrött som han var. Men nu verkar han ha slocknat helt i alla fall.
Apropå sömn så har han faktiskt sovit 4 ½ timme i streck i flera nätter nu, första passet. Så han har gått från att vakna 4-5 gånger per natt till att vakna 3 gånger per natt. Det tar sig, sakta men säkert... Han är även nästan helt frisk. Vi har ingen nässug och ingen koksalt hemma nu, vi klarar oss. Han är mycket gladare också, skrattat har han gjort med, fast bara en gång hittills.
Teodor då, han springer han. Det är inte kul. Inte kul alls. Senast idag så sprang han iväg genom kläder och upp för rulltrappan på Klädpiraten. Jag hann ifatt och bokstavligt talat drog ner ungen i jackan ner för rulltrappan, han var ju på väg bort och ut. Panik, panik. Han springer rakt ut i gator, han springer emot stället och han springer ifrån ställen. När man minst anar det så kutar han iväg. Man måste hela tiden hålla ett stenhårt vakande öga på honom så att han inte ska bli överkörd rätt vad det lider. Vi skriker och tjatar och skäller och kramar och tröstar och skäller lite till och han VET att han inte får, men det är som att en högre makt i honom gör att han inte kan låta bli, att han MÅSTE springa.

Så för att lindra lite gick vi till en ny lekpark vid gamla lägenheten idag och då fick han springa nästan hur mycket han ville, han fick gunga hur högt han ville och han fick "laga mat" i sandlådeleksakerna vi hade med oss. Hela tiden under Vilgots vakande öga, då ungen vägrade att blunda, ens för en sekund... Teodor lyckades även lura upp mig i rutchkanan, så jag fick mig några åk. Det var en mysig lekstund, jag tror vi stannade i 2 timmar ungefär. Under protest gick vi sedan hem för att laga mat; kycklinggryta av nåt slag med avokado och pasta blev det.

Nu ska jag skära till mig några gurkbitar och leka lagom nyttig... N har jobbat hela dagen och jobbar fortfarande. Men han kommer nog hem om någon timme eller nåt. Imorgon ska vi (tror jag i alla fall, om jag hörde rätt), få besök av Pia, Roger och Max; det ska handlas trall och lagas mat. Mys!

Tänk att Vilgot är 2 månader om en vecka... Nästa måndag. Galet!

 

 

... och mamman då? Jo, livet känns faktiskt jävligt bra! Jag har världens finaste karl och världens finaste barn. Kan det bli så mycket bättre än så???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback