Trött, tröttare, tröttast

2010-05-12 @ 12:22:14
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (0)
Efter en natt full av skrik och magsjuka så sitter jag nu här, x antal kaffekoppar (som vanligt) senare och funderar på allt och ingenting. Teodor är på dagis och Vilgot ligger - äntligen - och sover på soffan. Hans näsa är helt igenmurad och natten har varit lång och kaotisk. Mitt i natten började jag svära i värsta rövarfason över att jag var så trött att jag inte kunde gå rakt längre. Överallt i hemmet ligger snorpapper och jag bara orkar inte ens röra mig.
Snart bär det av till dagishämtning och apotekshandling. Slut på näsdroppar och engångssugar. När ska detta ta slut egentligen? Jag vill bara att Vilgot ska bli frisk, helt frisk för bövelen! Kan man inte få gå en vecka utan att behöva ringa varken 1177, vårdcentralen eller barnakuten???
Det är hyfsat fint väder idag i alla fall, verkar det som. Man får vara glad åt det lilla ibland...
N jobbar hela dagen idag igen, stackarn trots att han inte mår hundra... Idag skulle de lyfta tunga maskiner också och ha sig.
Nä nu orkar jag inte skriva mer. Håll tummarna för att Vilgot ska bli frisk snart, helst igår redan!!

PS. Sitter och slökollar på bröllopsdukningar, det börjar sticka lite i fingrarna av skapandelusta, tur att kreativiteten fortfarande finns kvar trots sömnbrist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback