Utelek och myspys

2010-05-13 @ 21:14:57
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (2)

Dagen har varit lättsam, hör och häpna! Teodor sov hela 3 timmar mitt på dagen och sedan spenderade vi ett par timmar ute på lekplatsen. I sandlådan har jag ett väldigt snällt barn, och utomhus är jag en väldigt tålmodig mamma. Vilgot har slagit mig med häpnad hela dagen, han har varit så vaken och "med" i allt. Inte grinat alltför mycket och han har börjat klappa på mig när han ammar. Självklart omedvetet, han har inte så stor koll på sina armar och ben än, men ändå, handen stryker fram och tillbaka över min bröstkorg - det är så mysigt! Teodor åt upp all sin mat under högljudda kritikerrosningar och har bara varit lite trotsig idag. Pappa N jobbade som vanligt och kom hem bara för att vända igen - i helgen (om det blir som planerat) ska han ta sig för att bygga ett tak, och material skulle inhandlas för sådant bygge.

Jag är på jakt efter en bärsjal. Valet står mellan en trikåsjal eller en vävd sjal. Jag tror det blir trikåsjal. Vilgot älskar att bli buren och somnar omedelbart i bärselen. Nackdelarna med bärselen är att hans rygg hamnar i ett för upprätt läge, benen pekar rakt ner i stället för grodformen som är den anatomiskt korrekta för bebisar och min rygg känns som att den ska gå av. Vardagen skulle nog underlättas om jag kunde bära runt på honom i större utsträckning, vilket jag skulle bli hjälpt av med en bärsjal.



(bilderna är klickbara)



En utslagen liten miniatyrunge


Kommentarer
Postat av: mormor

en trikåsjal kostar ju 800 kan man få vara med o sponsra?

2010-05-14 @ 13:03:04
Postat av: BGL

ett tak är aldrig fel, så får han hjälp av teodor kan jag förstå! det ska tydligen blir väldigt varmt i helgen lycka till och var rädda om er

2010-05-14 @ 17:11:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback