Världens vackraste barn

2010-05-04 @ 12:31:53
Direktlänk | Livet enligt oss | Kommentarer (1)
Idag har vi varit på BVC. Vilgot har ju gått upp helt OK i vikt tidigare, men eftersom han varit lite tidigt född + sjuk så har han inte gått upp så mycket; han skulle behövt gått upp mer. Så en gång i veckan har han vägts + 2 ytterligare gånger på sjukhus så sammanlagt 8 vägningar hittills i hans lilla 5 veckors liv. Om han skulle gått tiden ut och haft en normal viktuppgång under graviditeten så skulle han vägt ca 3800 gram när han fötts. Nu vägde han 800 gram mindre än det så han har ju alltid legat lite back. Hans vikt har legat på -2 kurvan (där 0 är medel) men stadigt försökt traska uppåt.
Nu, idag, när han vägdes, så hade han gått upp *tada* över 400 gram!!! På bara en vecka alltså! Förra måndagen när han vägdes så stannade vågen på 3628 gram. Idag stannade den på 4078 gram! Gissa om det är en lättnad?! Detta innebär att dels; jag har mycket mat och han äter bra. Och han börjar bli frisk! Hurra hurra hurra! Och det är hela 2 veckor till nästa vägning nu, så himla skönt!

Teodor är på dagis och har spelat teater - Bockarna bruse . Om en timme ska vi iväg och hämta honom. Morgonen efter BVC-besöket har spenderats med en latte på pappa Ns jobb, vi tog en gemensam "frukost", han började jobba redan 8:00 imorse och ska jobba till efter 19...

Snart börjar förhoppningsvis trallbygget här hemma. Jag är på jakt efter markistyg till den inbyggda soffan vi ska fixa därute. Det är lättare sagt än gjort att leta reda på snyggt markistyg.
Men nu börjar det spänna i tuttarna så snart får unge herrn som sovit i 2 ½ timme vakna! Och jag ska trycka i min uno banana innan det är traskdax igen!

 

 

Värdens vackraste två barn! I alla fall vackrast i mina mammaögon!


Kommentarer
Postat av: mormor

De är vackrast i mina ögon me!

2010-05-04 @ 18:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback